خبرگزاری کار ایران

مهدی کوشکی به «تابوت عهد» پیوست

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۹۹۴

با پیوستن مهدی کوشکی به نمایش «تابوت عهد» گروه بازیگران این نمایش تکمیل و تمرین‌های آن آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مهدی کوشکی به عنوان بازیگر به نمایش «تابوت عهد» نوشته نیل لبیوت پیوست. با تکمیل گروه بازیگران، تمرین های این نمایش به کارگردانی عماد قلی‌پور آغاز شد. «تابوت عهد» از 9 اردیبهشت در تماشاخانه باران ساعت 21 اجرا خواهد شد.

مهدی کوشکی متولد 1360 نویسنده، بازیگر و کارگردان، دارای مدرک کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشگاه سینما تئاتر است. کوشکی در حال حاضر نمایش «شیطونی» را به نویسندگی و کارگردانی خودش در تماشاخانه مستقل روی صحنه دارد. از فعالیت‌های هنری کوشکی می توان به نگارش و کارگردانی نمایش «کاسیت در زنجیر»، بازی در نمایش «شب نشینی با شکوه آقاجون» و نگارش، کارگردانی و بازی در نمایش‌های «باد شیشه را می‌لرزاند»، «آوازه خوان طاس» و «ماه در آب» اشاره کرد. او همچنین دراماتورژی نمایش های «کالیگولا» و «هملت»را بر عهده داشته‌است.

نمایشنامه «تابوت عهد» به‌صورت غیرمستقیم به رویداد 11 سپتامبر می‌پردازد. این نمایشنامه درباره‌ی دو نفر از اهالی نیویورک است که در صبحی تاریک و طولانی با خود و با یکدیگر مواجه می‌شوند.

لبیوت از نمایشنامه‌نویسان معاصر آمریکایی است و برای نخستین بار است که اثری از وی توسط فهمیه زاهدی به زبان فارسی ترجمه شده و روی صحنه می‌رود.

در خلاصه نمایش آمده است: «وقتی داشتم بر می‌گشتم، یه زن‌و دیدم که حیرون و سرگردون داشت عکس شوهرش رو به درو دیوار می‌چسبوند.»

عماد قلی‌پور متولد شهریور 1368نویسنده،بازیگر و کارگردان تئاتر است. وی دوره‌های بازیگری پیشرفته را در انگلستان و دوره‌های بازیگری و کارگردانی پیشرفته را در آکادمی هنرهای نمایش استاد سمندریان گذراند. قلی‌پور پیش از این به عنوان بازیگر در نمایش‌هایی چون «ماهرو» به کارگردانی مریم کاظمی و «ترن» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ و فیلم‌های سینمایی «می‌خوام برقصم» به کارگردانی بهمن فرمان آرا و «بی‌قانون» به کارگردانی بهروز مبلوس‌باف حضور داشته‌است. وی در زمینه کارگردانی سه فیلم کوتاه «گاو»، «جنوب غرب» و «اصفهان من» و نمایش‌های «سوتفاهم» در حوزه هنری اصفهان سال 1392، «گلن گری گلن راس» در تماشاخانه استاد مشایخی سال 1393، «خرس» در حوزه هنری سال 1394 و«گره‌ای در تار و پود یک نقش» در تماشاخانه ناصرخسرو سال 1395 را در کارنامه‌ی کاری خود دارد.

دلارا نوشین (مشاور کارگردان)، حسین دیردار (مدیر تولید)، منا رمضانی (طراح صحنه)، رضا حیدری (طراح نور)، سروش سوخته‌سرایی (انتخاب موسیقی)، محمودرضا انشایی (طراح پوستر و عکاس) ،بهار خالقی (دستیار دوم کارگردان و منشی صحنه)، سعید جعفری (مدیر صحنه)، فرزین طاهری (ساخت تیزر) و آوا فیاض (مدیر تبلیغات، روابط‌عمومی و مشاور رسانه‌ای) از عوامل این نمایش هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز