خبرگزاری کار ایران

فیلم‌های بخش «نمایش‌های ویژه: دنیای ما» اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۹۷۰

فیلم‌های خارجی «شور متحد»، «نادیده» و «زندگی در گذشته پیش رو» در بخش «نمایش‌های ویژه: دنیای ما» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، امسال بخشی با نام «نمایش‌های ویژه: دنیای ما» در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درنظر گرفته شده است که در این بخش سه فیلم «شور متحد»، «نادیده» و «زندگی در گذشته پیش رو» به نمایش درمی آید.

فیلم «شور متحد» به کارگردانی فردریک اوبورتین محصول سال ۲۰۱۴ فرانسه است.فردریک اوبورتین در چهارم ژوئن ۱۹۶۲ در مارسی فرانسه به دنیا آمد. او به‌عنوان دستیار کارگردان و کارگردان مشغول به فعالیت بوده است و ازجمله فیلم‌هایش می‌توان به «مردی با نقاب آهنین»، «پل» و «پاریس، دوستت دارم» اشاره کرد.

 «شور متحد» ماجرای گروهی از جوانان مستقل و پرشور اروپایی است که برای جامه عمل پوشاندن به یک پروژه جاه‌طلبانه گرد هم آمدند؛ فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا).

این فیلم قصه ژول ریمه، ژائو هاوه‌لانژ و سپ بلا‌تر است که به ندای قلب و احساس خود گوش دادند، شک و تردید را کنار گذاشتند و با موانع و سختی‌ها جنگیدند تا در‌‌نهایت رویای جام جهانی را به واقعیت بدل کردند.

 «نادیده» به کارگردانی نیکولاس پوئنزو محصول آرژانتین، فرانسه، شیلی در سال ۲۰۱۷ است.

نیکولاس پوئنزو فعالیت حرفه‌ای خود به‌عنوان کارگردان را با ساخت آگهی‌های تبلیغاتی برای برندهای معتبر بین‌المللی آغاز کرد. به موازات کارگردانی، نیکولاس به‌عنوان مدیر فیلمبرداری نیز فعالیت دارد و توانسته در این زمینه به شهرت زیادی دست یابد. او برای فیلمبرداری فیلم «پزشک آلمانی» جایزه انجمن منتقدان فیلم آرژانتین (Condor) را به دست آورده است.

فیلم «نادیده» بخشی از زندگی پرفراز و نشیب یک زوج را تصویر می‌کند. یک زن باردار به همراه به همراه همسر دورگه‌اش از کمپ پناهندگان فرار می‌کنند و در سفر پرزحمتشان به سمت جنوب از سرزمین‌های مرتفع بولیوی که اکنون تحت کنترل گروه‌های خون‌خوار شبه‌نظامی به ویرانه بدل شده‌اند، عبور می‌کند. آن‌دو در این مسیر با رویز مواجه می‌شوند؛ یک عکاس ۵۰ ساله که خود مجروح جنگی است و تصمیم می‌گیرد آن‌ها را از میدان جنگ نجات دهد تا بدین طریق آن‌چه را که از انسانیت در وجودش باقی مانده، دوباره زنده کند.

 «زندگی در گذشته پیش رو» به کارگردانی سوزان کوسرا دیگر فیلم این بخش و محصول آمریکا سال ۲۰۱۸ است.

جف بریجز بازیگر برنده اسکار در این اثر تفکر اصیل درباره ماهیت وجودی و چالش‌های زیست‌محیطی را که با آن‌ها دست‌به‌گریبان هستیم به تصویر کشیده است.

سوزان کوسرا کارگردان اثر از سال‌های جوانی در حوزه فیلم کار می‌کند. او ابتدا به عنوان دستیار فیلمبردار در پروژه‌ تولید فیلم‌های کوتاه آموزشی در مورد یخچال‌های طبیعی آتاباسکا همراه پدرش، دکتر ریچارد کوسرا، برای کمپانی فیلم دانشنامه بریتانیکا و بعد‌ها به عنوان فیلمنامه‌نویس و کارگردان فیلم‌های مستند فعالیت می‌کرد.

کوسرا مستند «جان زندگی» را با حضور ریچارد داوکینز کارگردانی، فیلمبرداری، تدوین و تهیه کرد که موفق به دریافت جایزه‌های مختلف شد و در سال ۲۰۱۵ هم فیلمبرداری «شیرفروش» را بر عهده داشت.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا می‌رکریمی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز