خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مجلس سازمان میراث‌فرهنگی:

طرح حمایت از مرمت و احیای بافت تاریخی و توانمند‌سازی مالکان، یک بسته کامل حمایتی است

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۷۴۶

مدیرکل امور مجلس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تأکید کرد که طرح حمایت از مرمت و احیای بافت تاریخی و توانمند‌سازی مالکان، یک بسته کامل حمایتی است.

به‌گزارش ایلنا، مرتضی شکوهی (مدیرکل امور مجلس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری)، با اشاره به تصویب طرح حمایت از مرمت و احیای بافت تاریخی، فرهنگی و توانمند‌سازی مالکان و بهره‌برداری بناهای تاریخی، فرهنگی در کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این مطلب افزود: این طرح در اواخر مجلس نهم در شش ماده ارائه شد که بررسی آن در مجلس دهم آغاز شد و بعد از ماه‌ها کار کارشناسی و برگزاری جلسات مختلف تخصصی، این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تصویب اعضا رسید و امیدواریم که این طرح در صحن علنی نیز تصویب شود تا شاهد یک گام عملی مهم برای حمایت و صیانت از آثار فرهنگی‌تاریخی باشیم.

او افزود: با تصویب نهایی این طرح در صحن علنی مجلس و تبدیل آن به قانون، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه آثار فرهنگی‌تاریخی خواهیم بود.

شکوهی گفت: در حال حاضر برخی از آثار فرهنگی‌تاریخی در حال تخریب است، از طرفی نیز خلاهای قانونی برای مرمت، احیا و بهره‌برداری از این اماکن وجود دارد که تصویب این طرح می‌تواند این خلاها را بپوشاند.

مدیرکل امور مجلس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: در این طرح، مسائلی مانند ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت، تغییر کاربری، معافیت از پرداخت عوارض و ... دیده شده و مشوق‌هایی برای مرمت، احیا و بهره‎برداری از آن‌ها دیده شده است.

شکوهی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجلس به حوزه میراث‌فرهنگی توجه دارد و همکاری خوبی در این حوزه دارد و تصویب این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس یک گام عملی برای صیانت و کمک به بهره‌برداری و احیای آثار فرهنگی تاریخی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز