خبرگزاری کار ایران

ترجمه‌های غلامراضا امامی از آثار تازه‌ زکریا تامر و اومبرتو اکو

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۵۴۰

غلامرضا امامی با ترجمه آثاری از زکریا تامر و اومبرتو اکو به نمایشگاه کتاب سی‌ویکم می‌آید.

غلامرضا امامی (نویسنده، مترجم و منتقد ادبی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین داستان‌ها و ترجمه‌هایش که در سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود؛ گفت: کتاب «ماهی‌ها همیشه بیدارند» نوشته اری دلوکا نویسنده ایتالیایی در مدت بسیار کوتاهی به چاپ دوم رسید و منتشر شده است. این کتاب، از پرفروش‌ترین کارهای اوست که نخست در ایتالیا نشر یافت و سپس به زبان‌های دیگر هم ترجمه و مورد توجه خوانندگان قرار گرفت. در ایران هم در مدتی بسیار کوتاه پس از چاپ اول اکنون به چاپ دوم رسیده است. داستان روایتی است از دوران نوجوانی دلوکا است که محوریت اصلی آن را می‌توان آگاهی و آزادی انسان‌ها دانست. اری دلوکا نویسنده بسیار بزرگی است و در شرح حال داریوش شایگان هم می‌خواندم که چقدر به آثار این نویسنده معاصر ایتالیایی علاقه دارد و از دوستان او است.

امامی ادامه داد: همچنین مجموعه داستانی از نویسنده بزرگ جهانی عرب زکریا تامر ترجمه کرده‌ام که انتشارات مروارید این اثر را منتشر می‌کند. تامر نویسنده محبوب و معروفی در میان اعراب است و اتفاقا از دوستان من هم هست و سال‌هاست در آکسفورد زندگی می‌کنند. من اخیرا مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه او به نام «رعد» را با اجازه خودش ترجمه کردم و خودش نیز یادداشتی هم برای ترجمه فارسی نوشته که در کتاب به چاپ می‌رسد. او سال‌ها قبل از گابریل گارسیا مارکز مبدع رئالیسم جادویی بود و داستان‌هایش به بیشتر زبان‌های دنیا هم ترجمه شده و خوشبختانه برای انتشار به زبان فارسی هم زیر چاپ است و امیدوارم برای نمایشگاه کتاب آماده شود. گذشته از یادداشت خود زکریا تامر جلد زیبایی هم برای کتاب توسط هنرمند گرامی مصطفی اوجی طراحی شده است.

این مترجم سپس از انتشار ترجمه اثر جدیدی از اومبرتو اکو خبر داد و بیان کرد: کتاب دیگری از اوبرتو اکو نیز با خرید حق کپی‌رایت به زودی منتشر می‌شود. این کتاب «چگونه ...؟» نام دارد و درواقع  مجموعه طنرها و نگاه انتقادی و نقادانه اومبرتو اکو است به دنیای مدرن را شامل می‌شود که نشر کتاب گویا آن را منتشر خواهد کرد. علاوه بر این  کتاب دیگری از اومبرتو اکو به نام «سه قصه» که توسط نشر چکه منتشر شده بود بلافاصه به چاپ دوم رسید و اکنون نیز با اتمام نسخه‌های این نوبت چاپ برای چاپ سوم زیر چاپ می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز