خبرگزاری کار ایران

آلبوم پژواک پارسی منتشر شد/اثری به رهبری دارا مورگن و علی رهبری با اجرای ارکستر مجلسی انگلستان

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۸۲۷

آلبوم «پژواک پارسی» به آهنگسازی امیرمهیار تفرشی‌پور از سوی نشر بین‌المللی ناکسوس منتشر و روز جمعه ١١اسفند در فرهنگسرای نیاوران با حضور اساتید موسیقى رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، برنامه رونمایی از آلبوم «پژواک پارسی» با پیام صوتی پروفسور هرمز فرهت (موسیقیدان ایرانی) درباره این آلبوم و نظر تخصصی او درباره آهنگسازی دشوار و درنهایت تخصص در خلق کنسرتو برای هارپ آغاز شد.

 در ادامه تفرشی‌پور به بیان توضیحاتی در ارتباط با شیوه خلق این آلبوم و مراحل تمرینات و ضبط این اثر پرداخت.

در ادامه یسپا لوتزهوفت (مدیر هنری آنسامبل آتلاس در کپنهاگ) به نقد و بررسی این آلبوم پرداخت و در سخنان خود به توانایی و دید وسیع آهنگساز در سبک‌های گوناگون پرداخت. او همچنین آمیختگی صحیح موسیقی ایرانی و موسیقی مدرن را از ویژگی‌های منحصر به فرد این آلبوم نام برد و از اجرای یکی از آثار این آلبوم همرای با آنسامبل آتلاس در ماه اکتبر و سفارش ساخت اثری برای تولد صد سالگی آهنگساز مشهور دانمارکی نیلس ویگو بنتسون در سال ٢٠١٩ نام برد.

در این مراسم همچنین پیام‌هایی از امیرمهیار تفرشی پور، پروفسور کرستنسن و سولیست کنسرتو هارپ (گابریلا دالولیو) پخش شد.

 آلبوم پژواک پارسى شامل کنسرتو برای هارپ و ارکستر و چندین اثر دیگر است. رهبری این آلبوم را دارا مورگن و علی رهبری (رهبر بین‌المللی ایرانی) همراه با ارکستر مجلسی انگلستان به عهده داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز