خبرگزاری کار ایران

امیریل ارجمند:

ناصر تقوایی در فیلم‌هایش خدایی می‌کند/اتفاق مهمی است که فرزند داریوش ارجمندم

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۸۳۱

آزاده نامداری شب گذشته 18 بهمن در برنامه اینترنتی «کافه تماشا» میزبان امیریل ارجمند بود.

به گزارش ایلنا، امیریل، فرزند داریوش ارجمند در این گپ و گفت از علاقه‌اش به هنر گفت و اینکه حضور پدر چه تأثیر مهمی در ابعاد مختلف هنری، تحصیلی و شخصی زندگی او گذاشته است.

امیریلی از شاهنامه

در ابتدای این گفت‌وگو ارجمند درباره اینکه چند نفر در ایران نام فرزندشان را امیریل گذاشته‌اند، گفت: پنج سال پیش که به ثبت‌احوال مراجعه کردم فقط یک امیر امیریل دیگر وجود داشت که 15 ساله بود.

وی افزود: خاطرات خوبی با اسمم دارم،  یادم هست که یک‌بار فردی در گل‌فروشی با من سلفی گرفت و گفت اتفاق جالبی است که شمارا می‌بینم، این دسته‌گل را برای همسرم می‌برم و اسم پسرمان را هم امیریل گذاشته‌ام.

فرزند داریوش ارجمند درباره این نام‌گذاری هم گفت: پدربزرگ من به شاهنامه علاقه ویژه‌ای داشت و اسمم از شاهنامه بیرون آمده: (به‌روز نبرد آن یل ارجمند / به شمشیر و خنجر به گرز و کمند/ درید وبرید و شکست و ببست / یلان را سر و سینه و پا و دست)

همکاری با رادیو جوان

ارجمند گفت: پنج سال است که در رادیو جوان برنامه دارم، امسال هم همراه با سیاوش عقدایی قائم‌مقام رادیو جوان و مازیار رضاخانی  برای پوشش جشنواره در برنامه رادیویی «در عصر ما» به فجر 36 آمدم و تمام فیلم‌ها را تماشا کردم.   

انتخاب موضوعات متنوع  و جسارت کارگردان‌ها در جشنواره فیلم فجر 36

وی افزود: همه فیلم‌های جشنواره را برای جسارتی که در طرح موضوعات تازه و متنوع  داشتند،  دوست دارم، امسال  در جشنواره فجر 36 تنوع در موضوع و داستان فیلم‌ها خیلی به چشم می‌آید و امیدوارم روزی تنوع در بحث انتخاب بازیگر، فیلم‌بردار و کارگردان‌ها را هم شاهد باشیم.

امیریل ارجمند گفت: از حدود 30 کارگردانی که هر در جشنواره فیلم فجر با فیلمشان حضور دارند، هرسال حدود 20 نفر تکراری هستند، فقط 10 کارگردان جوان معرفی می‌شوند و امیدوارم این تعداد افزایش پیدا کند. 

با درک قابلیت‌ها گیشه را تسخیر کنیم

این هنرمند ادامه داد: امیدوارم کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌های سینما جسارتشان را بالاتر ببرند، روزی برسد که قابلیت‌ها مهم باشد نه گیشه، چون می‌شود با درک قابلیت‌ها گیشه را تسخیر کرد.

اتفاق مهمی است که فرزند داریوش ارجمندم

وی در پاسخ به این سؤال که حضور داریوش ارجمند به‌عنوان پدر چه تأثیری در زندگی امیریل داشته، افزود: حضور پدرم در تمام ابعاد زندگی من غیرقابل‌انکار است ، این اتفاق مهمی است که فرزند داریوش ارجمندم.

امیریل ارجمند ادامه داد: یکی از حسن‌هایی که این اتفاق داشت این است که من از کودکی باشهرت بیگانه نبودم، فرق شهرت و محبوبیت را پوست و گوشت و خونم احساس می‌کنم و همین باعث شده که درحرکت‌های هنری‌ام آرام باشم و گاهی جیغ نزنم.  

بازیگر نقش محمود وزیری در «معمای شاه» تصریح کرد: هر جا پدر باشد، بازی نمی‌کنم، در مواردی هم که همبازی شدیم خواست کارگردان این بوده است.

وی افزود: خاطرم هست در روزگار نوجوانی به پدر گفتم شما ساختمانی را شما بالا بردید اجازه بدهید ازاینجا به بعد من ادامه بدهم و پدر موافقت نکرد چون برای جایگاهی که دارد خیلی تلاش کرده است.

این هنرمند ادامه داد:  پدربزرگ من ارتشی با انضباطی بود که مخالف بازی پدر بود، خوب یادم هست زمانی که پدر سیمرغ بهترین بازیگر را برای بازی در «ناخدا خورشید» گرفت و در 43 سالگی موفق شد تائید پدرش را بگیرد، جالب اینکه همان سال عمو هم در تئاتر جایزه گرفت و اتفاق عجیبی این بود که هر دو در یک سال خودشان را به پدربزرگ ثابت کردند و او قبول کرد که فرزندانش در کارشان به اوج رسیده‌اند.

38 سال خاک صحنه خورده‌ام

امیریل ارجمند گفت: چهل‌ساله‌ام و می‌توانم ادعا کنم 38 سال در کار هنری‌ام و خاک صحنه خورده‌ام، من، برزو، بهار و حتی سام برادرم که در لندن کارگردانی خواند همه در بستر هنر بزرگ شدیم.

در ادامه این گفت‌وگو نامداری از ارجمند پرسید اخلاق بدی دارد که برای دیگران خوش‌آیند نباشد؟ او پاسخ داد: همسرم می‌گوید صبح‌ها با بداخلاقی از خواب بلند می‌شوی و دو ساعت طول می‌کشد که اخم‌هایت باز شود. این اخم از سر حیرانی و پریشانی است،  رؤیا و خواب اتفاقاتی عجیب و چالشی هستند، وقتی بیدار می‌شوی، برزخی بین واقعیت و مجازی که خیلی هم جدی است، وجود دارد و  تا بخواهم تعادلم را بازندگی روزمره برقرار کنم، زمان می‌برد، به قولی «ویندوزم دیر بالا می‌آید»

استقلالی‌ام و از باخت پرسپولیس خوشحال نمی‌شوم

ارجمند درباره حضور امیر  قلعه‌نویی در مراسم عروسی‌اش هم گفت: ما خانوادگی طرفدار استقلال هستیم و به امیر قلعه‌نویی ارادت ویژه دارم.

وی افزود: وقتی دربی باشد من استقلالی‌ام اما هرگز از باخت پرسپولیس هم خوشحال نمی‌شوم، چون دوست دارم مثل اسپانیا باشم.

من زیدانی‌ام

 او در جواب نامداری که پرسید رئالی هستید یا بارسا؟ گفت: من زیدانی ام! آن‌قدر شخصیت، بازی و اتفاقی که در جام جهانی رقم زد را دوست دارم که هر جا باشد تیم موردعلاقه من همان خواهد بود.

از روی که متمدن شدیم فوتبال بازی کردیم

او درباره فوتبال هم گفت: فوتبال یک بازی است، ما از روزی که متمدن شدیم فوتبال بازی می‌کنیم چون در این ورزش همان اتفاق گلادیاتوری تماشاگر و .. وجود دارد با این تفاوت که  همه قوانین  این بازی  انسانی هستند.

ازدواج هدفمند

ارجمند با بیان اینکه سه سال است ازدواج‌کرده و از این اتفاق راضی است، گفت:  آدم‌ها خیلی وقت‌ها برای برداشتن فشارهایی که روی آن‌هاست یا از سر چشم و هم‌چشمی ازدواج می‌کنند، اما اگر دوست داشته باشی و تصمیمت ازدواج باشد ناخودآگاه روی ریلی می‌افتی که زندگی را هدفمند می‌کند و می‌دانی کجایی.

 او درباره آشنایی‌اش با یاسمینا باهر هم گفت: پدر و پدر یاسمینا با هم دوست هستند، علاوه بر این او شاگرد پدر من در دانشگاه سوره بود و  باهم یک فیلم مشترک هم داشتیم، آشنایی ما از خانواده شروع شد و منجر به ازدواج ما شد  از همین دوربین از او تشکر می‌کنم که هست و تحملم می‌کند.

وی گفت: یاسمینا به هدیه‌های گران علاقه ندارد و به‌سادگی می‌شود با  یک گل‌کوچک خوشحالش کرد.

در قید پولدار شدن نیستم

این خواننده در واکنش به صحبت نامداری که گفت شما پولدار هستی، گفت: در قیدوبند پولدار شدن نیستم، رفاه را دوست دارم اما نه به قیمتی که نگاه سنگین مردم همراهت باشد.

خودرو من هیونداست و علاقه ندارم بی ام و سوار شوم، چون من آرتیستم  و به قول دکتر قطب الدین صادقی هنرمند خوب باید به زندگی مردم دقت کند و اهمیت بدهد.

سیاسی نیستم

امیریل ارجمند  بابیان اینکه سیاسی نیست، گفت: در ایام انتخابات خیلی‌ها ایراد گرفتند که چرا از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کنم، به آن‌ها هم گفتم من سیاسی نیستم و به نظرم اگر هنرمند دیدگاهی دارد یا دردی را احساس می‌کند باید از زبان خودش و حفظشان هنرمند مطرح کند.

وی افزود: این‌طور خوب نیست که کسی را خیلی بالا ببریم وقتی اتفاقی افتاد حرف و حمایت خود را پس بگیرم، هنرمند را مردم نگاه می‌کنند و باید ثبات داشته باشد.

دست‌پخت خوب امیر یل

ارجمند درباره مهارتش در آشپزی هم گفت: دست‌پختم خوب است، فسنجان و قورمه‌سبزی را بهتر از بقیه غذاها درست می‌کنم، البته چون یاسمینا هم‌دست پخت خوبی دارد من دیگر کمتر آشپزی می‌کنم.

ناصر تقوایی در فیلم‌هایش خدایی می‌کند

وی گفت: محبوب‌ترین کارگردان از نگاه من ناصر تقوایی است، او کارگردان موفقی است که در فیلم‌هایش خدایی می‌کند و هر اتفاقی باید به بهترین شکل ممکنش رخ دهد.

امیریل ارجمند ادامه داد: من همه بازیگرها را دوست دارم، به نظرم بازیگر را نمی‌شود قضاوت کرد، مهارت او در قاب کارگردان بروز پیدا می‌کند.

برنامه اینترنتی «کافه تماشا» با اجرای آزاده نامداری در ایام جشنواره فیلم فجر هر شب ساعت ۲۰ از شبکه اینترنتی تماشا پخش می‌شود. در این برنامه آزاده نامداری با هنرمندان و چهره‌های هنری درباره موضوعات مختلفِ روزِ جامعه گفتگو می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز