خبرگزاری کار ایران

حمایت روسای انجمن‌های نمایش سراسر کشور از مهدی شفیعی؛

تفاوت مدیران تئاتر کشور در سه سال گذشته با ادوار پیش‌تر روشن است

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۴۸۷

روسای انجمن‌های نمایش سراسر کشور نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته و از مهدی شفیعی (مدیرکل هنرهای نمایشی) حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در متن بیانیه حمایتی روسای انجمن‌های نمایش کشور خطاب به سیدعباس صالحی آمده است:

«وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

جناب آقای دکتر صالحی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه مقام عالی وزارت، براساس گفته‌های همواره خود، بر این باورند که ایران، تهران نیست. ایران سرزمین کهن و پهناوری‌ست که در هر سویش عشق به خاک وطن سرود مردمان است. از دیرباز از این خاک دفاع کرده‌اند، تا ایران بماند سبز و سرافراز. فرهنگ متنوعش هم زمان فخر همگان بوده و هست. آداب و آیین‌های قومی و بومی مناطق مختلف که ریشه در بستر فرهنگی ایران اسلامی دارد، ماندگاری مردم با اعتقادات و باورهای هویتی خود را رقم زده است.

تئاتر در سه سال گذشته در استان‌های کشور شکل دیگری پیدا کرده است. شکلی که نتیجه‌اش تجلی بخشیدن به هنر تئاتر در این سامان هست. شکلی که فریاد می‌زند: شاکله تئاتر ایران در دست هنرمندانی‌ست که با کمترین امکانات، آثار خلاقانه‌ای را در گوشه گوشه کشور خلق می‌کنند، به معرض دید عموم می‌گذارند و نهایتا تعدادی از آنها در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌روند تا آبروی تئاتر ایران باشند.

ما روسای انجمن‌های نمایش سراسر کشور، بر این باوریم که رشد و تعالی تئاتر استان‌ها در سه سال گذشته کاملا مشهود است. خود حضرتعالی در جشنواره تئاتر فجر امسال، یک نمونه از تولیدات استان‌ها را دیدید و زبان به ستایشش گشودید. فجر سی وششم پر بود از این آثار درخشان. ما معتقدیم این رشد، به دست نیامده است مگر با همت، تلاش و برنامه‌ریزی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و مدیریت جناب مهندس شفیعی.

برای ما که هر کدام‌مان در یک گوشه کشور در تلاشیم تا چراغ تئاتر ایران زمین، لحظه‌ای به خاموشی نگراید، واضح، مبرهن و روشن است تفاوت مدیران تئاتر کشور در سه سال گذشته با ادوار پیش‌تر. دغدغه همه ما توجه و حمایت از تئاتر استان‌ها هست و خواهد بود، چیزی که یقینا حضرتعالی به عنوان مقام عالی وزارت به دنبال آن هستید در بهترین شکل ممکن. آنچه در سه سال گذشته و در دوره مدیریت مهندس شفیعی برای تئاتر استان‌ها رخ داده است، مصداق عینی حمایت از تئاتر استان‌ها بوده و هست. بیراه نگفته‌ایم اگر بگوییم در این دوره، حس کردیم که تئاتر ایران فقط تئاتر تهران نیست. این همان نکته‌ای‌ست که حضرتعالی بدان ایمان دارید و تلاش می‌کنید تا این باور در همه مدیران پرورش یابد. بنابراین برای پیشگیری از گسست مسیر رشد و تعالی تئاتر استان‌ها و ادامه روندهای حمایتی از آن برای شکوفایی بیشتر از حضرتعالی می‌خواهیم، مدبرانه این مسیر و سیاست صحیح و اصولی را حمایت کنید تا مجددا آسیب‌های تجربه شده ادوار پیشین خللی در پیشرفت تئاتر استان‌ها ایجاد نکند.

در پایان خوشحال و خرسندیم که مدیریت تئاتر کشور در سه سال گذشته با اعمال سیاست‌های دموکراتیک، نخست مجال تصمیم‌گیری برای شکل‌گیری انجمن‌های نمایش را به خود هنرمندان تئاتر سپردند و نیز با اعتمادسازی و حمایت از انجمن‌های نمایش به عنوان بازوهای اجرایی ادارات کل در استان، و حمایت از همه آثار اجرا شده در سراسر کشور که در چهار دهه گذشته بی‌نظیر بود، مسیری را تعریف کرد که نتیجه‌اش در کوتاه‌ترین زمان ممکن در همین اختتامیه سی و ششم تئاتر فجر به خوبی هویدا شد.

بی‌شک ادامه این مسیر نتایج پرثمری برای تئاتر استان‌ها خواهد داشت. «تدبیر» شما «امید» را برای تئاتر ایران زنده نگه می‌دارد.

به امید موفقیت‌های روز به روز تئاتر ایران زمین.»

تفاوت مدیران تئاتر کشور در سه سال گذشته با ادوار پیش‌تر روشن است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز