خبرگزاری کار ایران

پخش مستندی از امیر نادری در شبکه مستند/در جستجوی گم‌شده‌های بحبوحه انقلاب+تیزر

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۴۰۴

شبکه مستند سیما در چهارمین قسمت از مجموعه «گنجینه» فیلم «جستجو» ساخته امیر نادری را برای پخش درنظر گرفته است.

به گزارش ایلنا، این فیلم، مستندی تلخ و تاریک است که به جستجوی گمشدگان جریانات انقلاب می‌رود، «جستجو» سال 58 در تهران تصویربرداری شده و درباره جوانانی است که در بحبوحه انقلاب بین ١٧ شهریور ٥٧ تا پیروزی انقلاب از خانه‌هایشان خارج شدند و دیگر بازنگشتند. 

حنیف شهپرراد تهیه‌کننده روایت این مستند، گفت: این فیلم سیاه و سفید از خانواده‌هایی می‌گوید که منتظر فرزندان خود هستند و آنچه برای امیر نادری مهم بوده در خانه‌هایی است که جوانی از آن‌ها خارج‌شده و برنگشته‌اند.

به گفته این تهیه‌کننده، روایت این مستند به‌صورت گفت‌وگو با مردم است و نریشن ندارد.  

شهپرراد گفت: امیر نادری سال‌ها بعد «جستجوی 2» را هم‌ ساخت، مستندی که به موضوع «مفقودین جنگ» پرداخته است.

امیر نادری زادهٔ ۷ خرداد ۱۳۲۴ از کارگردانان اثرگذار و مهم سینمای ایران است، نادری از کودکی در سالن سینما و تئاتر کار می‌کرد و با دیدن فیلم و نمایش، خواندن نقد فیلم و معاشرت با منتقدان، به‌طور خودآموخته وارد عالم سینما شد.

او در ابتدا به‌عنوان عکاس در چند فیلم مهم سینمای ایران کارکرد و سال ۱۳۵۰ اولین فیلمش خداحافظ رفیق را کارگردانی کرد. توجه جشنواره‌های جهانی با فیلم دونده و آب، باد، خاک به او جلب شد. «دونده» او از سوی تعدادی از منتقدان در فهرست یکی از اثرگذارترین فیلم‌های ربع قرن اخیر معرفی‌شده است.

مجموعه «گنجینه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حنیف شهپرراد در ۲۶ قسمت حدود یک‌ساعته پخش می‌شود و غلامعلی افشاریه گفتار متن آن را برعهده دارد، آرین مظفری نویسنده و مسعود سلطانی ارج تدوینگر این مستند هستند.

این برنامه که چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود، امشب استثنائا ساعت 8:30 دقیقه پخش خواهد شد.

حجم ویدیو: ۵.۲۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز