خبرگزاری کار ایران

محسن رفیق‌دوست در آنتن زنده تلویزیون:

هیچوقت کارمند سپاه نبودم/به روحانی رای دادم و پشیمان نیستم/قرار بود ناطق رییس‌جمهور شود اما مردم خاتمی را انتخاب کردند

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۶۲۰

محسن رفیق دوست که به بهانه دهه فجر مهمان علی ضیا شده بود، سخنان جنجالی روی آنتن زنده زد؛ از اینکه فرزندانش رانت خوار نیستند و رای امسال او هم به حجت الاسلام روحانی بوده گرفته تا ماجرای اخراجش از دبیرستان، نظرش درباره استقلال و آزادی کشور و ماجرای رای آوردن خاتمی در سال 76!

به گزارش ایلنا، سیدعلی ضیا مجری برنامه فرمول یک؛ یکشنبه شب میزبان محسن رفیق دوست وزیر سپاه دوران دفاع مقدس بود و گفتگوی پرتیتری را با او روانه آنتن کرد.

رفیق دوست در ابتدا در پاسخ به اینکه او را سردار صدا کند یا دکتر، گفت: من دکتر نیستم مریضم! البته شوخی می‌کنم، من را سردار صدا کنید بهتر است.

هرکاری کنم به خوشگلی تو نمی‌شوم!

وی همچنین خطاب به ضیا که از او اجازه گرفت تا یقه لباسش را درست کند، به شوخی بیان کرد: هر کاری می‌خواهی بکن. من هر کاری کنم به خوشگلی تو که نمی‌شوم!

وزیر سپاه دوران جنگ درباره فرزندانش توضیح داد: سه پسر و یک دختر دارم، هر چهار تایشان کار می‌کنند و مستقل هستند. کار آزاد دارند و هیچ کدامشان از هیچ رانتی استفاده نکرده‌اند. حتی دوره‌ای که در بنیاد مستضعفان بودم آنها از 15 کیلومتری بنیاد هم رد نمی‌شدند.

هیچوقت کارمند سپاه نبودم و بازنشسته آنجا هم نمی‌شوم

رفیق دوست ادامه داد: خود من قبل از انقلاب کاسب بودم و خانه و زندگی و ماشین داشتم. در ادامه به واسطه فعالیتهایی که در انقلاب داشتم وارد سپاه شدم و کارمند آنجا نبودم. بنابراین پرونده پرسنلی در سپاه ندارم و نمی‌شود مرا بازنشسته کنند!

وی درباره دلیل علاقمندی‌اش به فضای انقلاب اظهار کرد: پدر من از مریدان آیت‌الله کاشانی بود که مرید مصدق هم بود و من از زمان نوجوانی با سیاست آشنا شده بودم.

وقتی معلم طرفدار شاه، اعلامیه پخش کن سیار می‌شود!

این چهره سیاسی در بیان خاطره‌ای از نوجوانی‌اش گفت: من در دبیرستان بهبهانی درس می‌خواندم و کاری در مدرسه کردم که مجبور شدند مرا اخراج کنند. ما یک معلم زبان داشتیم که به جای درس دادن از شاه تعریف می‌کرد و پدرش هم نماینده مجلس بود. این معلم یک فولکس واگن داشت و من اعلامیه‌های متعددی را بدون اینکه بفهمد به بالای سپر ماشینش چسباندم و او رانندگی که می‌کرد این اعلامیه‌ها پخش می‌شد، تا مجلس که برسد، با تیراندازی متوقفش کردند و تا بیاید بگوید کیست کتک مفصلی خورده بود!

شعبون بی‌مخ شعار می‌داد زنده باد شاه خائن، مرگ بر مصدق پیر خردمند!

رفیق دوست همچنین با اشاره به اینکه از ابتدا روحیه ضدشاهنشاهی را در خودم حس می‌کردم، درباره مصدق تصریح کرد: مصدق با یک اشتباه ملت را از دست داد و خودش باعث شد به سقوط کمک کند. در روز 28 مرداد شعبان جعفری معروف به شعبون بی مخ در جیپی سوار شده بود و مرتب می‌گفت زنده باد شاه خائن، مرگ بر مصدق پیر خردمند! به او گفتند چرا داری به شاه فحش می‌دهی و از مصدق تعریف می‌کنی!؟ او هم به راننده گفت دور بزن برویم میدان خراسان شکم کسی که این شعار را یادم داد سفره کنم. ببینید چه کسانی طرفدار شاه بودند!

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب با آیت‌الله مهدوی کنی که طلبه 14،15 ساله ای بود آشنا شده، یادآور شد: به مرور با طلوع آفتاب امام راهمان را پیدا کردیم و جزو اولین افرادی بودیم که عضو هیات موتلفه شدیم. با امام بودیم و هنوز هم با امامیم.

طرفدار موتلفه هستم اما عضوش نیستم!

این چهره که تا قبل از انقلاب از اعضای نسبتاً رده بالای جمعیت موتلفه بود، در پاسخ به ضیا درباره دلیل جدایی‌اش از موتلفه گفت: من تا قبل از انقلاب تا پیش از اینکه زندانی شوم عضو حزب موتلفه بودم. بعد از انقلاب هم طرفدارشان هستم و برایشان سخنرانی هم می‌کنم، اما چون ارتشی هستم نمی‌توانم عضو موتلفه باشم.

رفیق دوست در پاسخ به این سوال ضیا که امسال به چه کسی رای دادید، گفت: به آقای قالیباف رای دادم!

دوره قبل به آقای قالیباف رای دادم و این دوره به روحانی

ضیا هم به این نکته اشاره کرد که قالیباف که به نفع رییسی کنار رفت و رفیق دوست یادآور شد: دوره قبل به قالیباف رای دادم. این دوره به آقای روحانی رای دادم. به آقای رییسی که قطعا رای ندادم. حالا هم به روحانی انتقاد دارم اما از اینکه به او رای داده‌ام ناراضی نیستم.

قبل از انقلاب در ایران بدون حضور شاه برای تقسیم کشور تصمیم می‌گرفتند

وی درباره نتایج انقلاب اسلامی و وضعیت فعلی کشور تصریح کرد: قبل از انقلاب استالین و روزولت و چرچیل بدون اجازه ملت ایران و شاه آن به سعدآباد رفتند و تصمیم گرفتند چطور ایران را اشغال و آن را تقسیم کنند! نخست وزیر شاه دید خیلی ضایع است به شاه گفت حداقل درخواست ملاقات بده! او هم درخواست داد که حتی این را هم قبول نکردند. اما امروز 5+1 یک طرف میز می‌نشینند و ما یک طرف میز و این خیلی مهم است. امروز از هیمنه ایران می‌ترسند و دست و پا می‌زنند.

کشوری مستقل‌تر از ایران نداریم و این یک حُسن است

رفیق دوست درباره شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نیز گفت: درباره شعار استقلال، مستقل تر از ایران نداریم. شاید برخی از اهل سیاست بگویند این حسن نیست ولی ما این را یک حسن می‌دانیم.

سال 76 همه تلاش کردند و قرار بود ناطق رییس جمهور شود اما مردم خاتمی را انتخاب کردند

وی ادامه داد: درباره آزادی هم کشور ما آزاد است اگر برخی اعتراضی دارند درباره آزاد نبودن غیرخوبی‌ها است. کجا چنین انتخابات آزادی را می‌بینید. مثلا در سال 76 قرار بود آقای ناطق انتخاب شود و خیلی برای این موضوع تلاش شد اما مردم آقای خاتمی را انتخاب کردند. ناطق 7 میلیون و خاتمی 18 میلیون رای آورد.

ماجرای مادر سه شهید که وقتی فهمید رای به شخص خاصی مدنظر رهبری نیست خاتمی را انتخاب کرد

وزیر سپاه دوران جنگ با ذکر خاطره ای یادآور شد: آن سال من رفتم رای بدهم که دیدم رییس یک صندوق ناراحت است. او طرفدار ناطق بود و وقتی از او پرسیدم چرا ناراحتی، گفت آن خانم چادری را می بینید، او مادر سه شهید است اما به آقای خاتمی رای داده است. من هم سراغ آن مادر رفتم و دلیل کارش را پرسیدم. او پاسخ داد من تا روز چهارشنبه احساس می‌کردم که نظر مقام معظم رهبری معطوف به آقای ناطق است اما بعد از سخنرانی چهارشنبه‌شان به این نتیجه رسیدم که برای ایشان فرقی نمی‌کند. به همین خاطر گفتم اگر آقای ناطق بیاید ادامه مسیر آقای هاشمی رقم می‌خورد، بگذار به آقای خاتمی رای بدهم تا شاهد تغییرات باشیم.

وی در پایان گفت: توده مردم حاکمیت را انتخاب کرده‌اند نه جریانات سیاسی.

«فرمول یک» به تهیه‌کنندگی افشین حسین خانی این هفته به مناسبت دهه فجر شنبه تا پنجشنبه بین ساعت 19:30 تا 21 از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود و علی ضیا در این برنامه مهمان چهره‌های سیاسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز