خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم شعله‌ور مطرح شد؛

مواد مخدر همیشه مشکل سرزمین ماست

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۹۸۷

جلسه پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «شعله‌ور» با حضور حمید نعمت‌الله؛ کارگردان و عوامل فیلم در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید نعمت‌الله با اشاره به اینکه به سیستان و بلوچستان علاقمند است، گفت: اگر مشکلات را نشان می‌دهیم، واقعیت‌ها هم هستند و نمی‌توان انکارشان کرد. مواد مخدر در هر شهری پیدا می‌شود. ما نمی‌خواهیم جایی را بد نشان دهیم. مسئله مواد مخدر مشکل این سرزمین است همچنین در مورد فقر هم چیزهایی گفتیم. بهتر است با مهربانی فیلم را ببینیم. از همین جا می‌گویم عاشق سیستان و بلوچستان هستم.

نعمت‌الله ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان با قصه ما مناسب بود. سیستان جایی است که باد می‌آید و حال و هوای افسون که برایم جالب بود را القا می‌کرد. ما برای طراحی سازه‌ای که داشتیم هم فکر کردیم و رنگ و احوالی را ساختیم که جذابیت داشت. محرومیت این استان هم با موضوع فیلم و محرومیت‌های یک انسان حسود همخوانی داشت. پس ضرورت‌های قصه این استان را برای من به عنوان یک مکان مطلوب معرفی کرد.

 هادی مقدم دوست نیز گفت: در مورد این فیلم علاقه‌مند بودم فیلمی در مورد حسد بسازند که بشر از باستان با آن درگیر بوده است. این معلوم ما بود و ما سایر مجهولات را براساس این معلول پیدا کردیم. حسد به عنوان پدیده‌ای مربوط به روح انسان به درون او برمی‌گردد. موضوع بیرونی و اجتماعی که با حسد پیوند دادیم، عددی شدن یا بهتر و بر‌تر شدن و متمایز داشتن بود که امروز خیلی شایع شده، مثل پایین آمدن رضایت آدم‌ها از مشاغلشان که زمینه‌سازی حسد را می‌سازد و عناصر دورنی و اجتماعی دو عنصر مهم برای نگارش فیلمنامه بود.

 شفیعی نیز طی سخنانی گفت: ما سال قبل دقایقی از فیلم یعنی ۲۵ دقیقه را فرستادیم ولی آقای حیدری گفتند دوستان نمی‌توانند با این فیلم قضاوت کنند و در آخر هم فیلم آماده نشد.

 هادی مقدم دوست نیز طی سخنانی گفت: حمید نعمت‌الله علاقه‌مند بود که فیلمی درباره حسد بسازد و ما تلاش کردیم حسد را به عنوان یک پدیده اجتماعی و شایع مطرح کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز