خبرگزاری کار ایران

درمبخش:

فضای نمایشگاهی برای نمایش هنر معاصر یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۷۷۵

کامبیز درمبخش گفت: برای نمایش هنر معاصر به فضایی مانند موزه یا گالری ملی هنرهای معاصر نیازمندیم.

به گزارش ایلنا، کامبیز درم‌بخش (عضو شورای هنری دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر) که آثارش را در قالب پروژه در جشنواره دهم به نمایش درآورده است، گفت: من در این نمایشگاه آثاری را به نمایش در آوردم که قبل از این تحت عنوان مجموعه «سورپرایز» در گالری ویستا به نمایش در آمده بود.

او گفت: زمانی که قرار شد برخی گالری‌های منتخب در جشنواره شرکت کنند و یک هنرمند و آثارش را که در سال گذشته موفق بوده را به نمایش دربیاورند، گالری ویستا این مجموعه را انتخاب کرد. این آثار برای خود من آثاری متفاوت و منحصر به فرد هستند که هر کدام موضوعی خاص را دنبال می‌کنند و در نهایت به هم مرتبط هستند.

این هنرمند گفت: این آثار حاصل آن نگاهی است که من سال‌ها در هنر دنبال می‌کردم و علیرغم ظاهر متفاوتی که در بیان طنز دارد، اما درونمایه کارها همان چیزی است که قبل از این هم وجود داشته است.

درم بخش با بیان اینکه امسال آثار خوبی به جشنواره ارائه شده است، گفت:جشنواره تجسمی از این نظر که ما می‌توانیم نمایی کلی از هنر تجسمی ایران در سطوح مختلف را ببینیم، اهمیت دارد. یکی از دلایلی که من این پروژه را در این جشنواره به  نمایش درآوردم آن بود که بتوانیم  تصویری از هنر هنرمندان جوان را در کنار اساتید و هنرمندان پیشکسوت ببینیم.

او گفت: این روش باعث می‌شود که هنرمندان جوان به کسب تجربه بپردازند و زمینه‌های شکوفایی آن‌ها فراهم شود چراکه استعدادهای درخشانی هستند و باید آن‌ها را بهتر و دقیق‌تر دید. البته لازمه ایجاد این بستر بدون شک فضا است. ما امروز مکان نمایشگاهی مناسبی نداریم که بتوانیم آثار ارسال شده به یک جشنواره را به درستی به نمایش دربیاوریم و مجبور هستیم بخش اعظمی از آثار یک جشنواره را به دلیل نبود فضا حذف کنیم. ما به فضایی برای نمایش آثار هنر معاصر در شکل و شمایل یک موزه یا گالری ملی احتیاج داریم.

این هنرمند گفت: مکان یکی از مهم‌ترین ارکان برای به وجود آمدن هنر معاصر است و این مسئله اگر رفع نشود بدون شک اتفاق ناخوشایندی رخ می‌دهد و نباید توقع چندانی از رشد جشنواره هنرهای تجسمی داشت.

او در پایان نسبت به بخش ویژه استان‌ها در جشنواره امسال ابراز خرسندی کرد و گفت: ما گنجینه‌های فراوانی را در شهرستا‌ن‌ها داریم که تمرکززدایی از تهران موجب می‌شود آن‌ها بهتر دیده شوند.

دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر تا 4 اسفند سال جاری در مؤسسه فرهنگی و هنری صبا دایر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز