خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت مجید سرسنگی در پی درگذشت صادق تبریزی

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۰۶۵

مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران و مدیرعامل سابق خانه هنرمندان ایران طی پیامی ضایعه در گذشت استاد صادق تبریزی را به خانواده و وابستگان این هنرمند برجسته و نیز جامعه فرهنگی و هنری کشور تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، در این پیام آمده است؛ خبر درگذشت استاد صادق تبریزی، پایه‌گذار نقاشی‌خط در ایران و از هنرمندان مکتب «سقاخانه» که نقش به سزایی در احیای هویت ایرانی و اسلامی نگارگری داشت، موجبات تاسف و تالم دوستداران ایشان و خانواده بزرگ فرهنگ و هنر کشور را فراهم آورد.

استاد صادق تبریزی در فرهنگ این سرزمین و خصوصاً حوزه هنرهای تجسمی نقشی بی بدیل و ممتاز داشت و از دست دادن وی رخدادی تلخ برای تمامی کسانی است که دل در گرو فرهنگ و هنر این کشور بزرگ داشته و دارند. استاد تبریزی نه فقط نقاشی بزرگ، نه فقط هنرمندی شهیر و نه فقط روشنفکری متعهد، که انسانی فرزانه و شخصیتی محبوب و قابل تحسین بود؛ شخصیتی که یقینا می‌تواند تا سال‌های بسیار الگوی نسل جوان ما باشد و چون ستاره‌ای در آسمان فرهنگ و هنر ایران بدرخشد.

صمیمانه و متاثرانه درگذشت این انسان شریف و هنرمند بزرگ را به خانواده، وابستگان و اهالی فرهنگ و هنر کشور، خصوصا هنرمندان محترم حوزه تجسمی، تسلیت گفته و برای آن مرحوم علو درجات را مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز