خبرگزاری کار ایران

رونمایی از دو اثر محسن وزیری مقدم در موزه جهان‌نما

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۸۸۰

به مناسبت دهه‌ فجر، دو اثر اهدایی از طرف محسن وزیری مقدم در موزه جهان‌نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برای نخستین بار در معرض دید قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، این دو تابلو که توسط محسن وزیری مقدم، هنرمند نقاش صاحب‌نام کشورمان در سال 1395 به موزه جهان‌نما هدیه شد، شامل 2 اثر لیتوگرافی و سیلک اسکرین است و برای نخستین بار از 12 تا 22 بهمن ماه در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

محسن وزیری مقدم پس از بازدید از آثارش در کاخ اختصاصی نیاوران و موزه جهان نما، این دو اثر را به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اهدا کرد.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این دو اثر می‌توانند از 12 تا 22 بهمن ماه از ساعت 8 تا 16 به موزه جهان نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند و مجموعه تا ساعت 17 فعال است.

محسن وزیری مقدم (زاده ۱۳۰۳) طراح، نقاش، مجسمه‌ساز و استاد هنر معاصر ایرانی است. وی از نخستین دانش‌آموختگان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به شمار می‌رود. وزیری مقدم از شاخص‌ترین نقاشان نوگرای ایران است که با رویکردی مدرنیستی و سبکی شخصی، آثاری بدیع و منحصر به فرد خلق کرده است. وی در سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۵ ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران را برعهده داشت. وزیری مقدم تنها نقاش ایرانی است که موزه هنرهای مدرن نیویورک (MOMA) اثرش را بدون واسطه خریداری کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز