خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

امکان تماشای فیلم‌های جشنواره فیلم فجر توسط خبرنگاران در پردیس چارسو

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۰۵۲

برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر از فراهم شدن امکان تماشای فیلم‌ها توسط اهالی رسانه در پردیس چارسو و حضور هنرمندان در سینما ملت خبر دادند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود نجفی (مدیر روابط عمومی سی‌وششمین دوره جشنواره فیلم فجر) درباره شائبه تکفیک اهالی رسانه از هنرمندان فیلم‌های شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره گفت: نمی‌دانم چه کسی این شایعه را به فضای رسانه انتقال داده است و باید بگویم چنین چیزی اصلا صحت ندارد و عوامل و هنرمندان فیلم‌های حاضر در جشنواره، به سیاق دوره‌های گذشته در جمع اهالی رسانه حضور پیدا می‌کنند و ضمن شرکت در نشست رسانه‌ای فیلم خود، بهترین فرصت را برای گفت‌وگو و تعامل با نویسندگان و خبرنگاران سینمایی خواهند داشت.

او افزود: همچنین باید بگویم که عوامل فیلم‌های به نمایش درآمده در پردیس سینمایی ملت قرار نیست بعد از نمایش فیلم خود از اهالی رسانه جدا شوند و تا پایان روز نمایش فیلم‌شان به روال همیشگی، در کنار همکاران رسانه‌ای ما حضور خواهند داشت.

نجفی درباره استفاده اهالی رسانه از ظرفیت پارکینگ در سینمای رسانه‌های گروهی گفت: امسال نظر به شرایط پردیس سینمایی ملت نسبت به ارتقای ظرفیت موجود اقدام کردیم و برای اولین بار هنگام ثبت نام اهالی رسانه، گزینه‌ای برای دراختیار داشتن خودرو درنظر گرفتیم که بر این اساس، اعلام می‌کنم به خواسته همه متقاضیان ثبت‌نام شده برای پارکینگ پاسخ داده‌ایم و خبرنگاران و منتقدان سینمایی طی روزهای برگزاری جشنواره مشکلی از این بابت نخواهند داشت.

او ادامه داد: فردا 10 بهمن‌ماه در نشست رسانه‌ای دبیر سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، کارت اهالی رسانه توزیع خواهد شد و شماره پلاک خودرو آن دسته از متقاضیان کارت رسانه که هنگام ثبت‌نام درخواست استفاده از ظرفیت پارکینگ را اعلام کردند، در پشت کارت‌هایشان ثبت شده است.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در بخش دیگری از این گفت‌وگو، در واکنش به انتقاد گروهی از خبرنگاران مبنی بر عدم علاقه به فعالیت خبری در پردیس سینمایی ملت، با  اشاره به ویژگی‌های روزآمد کیفی سالن‌های این پردیس و به ویژه بحث پخش صدای فیلم‌ها،  گفت: این پردیس از نظر کیفی دارای  ویژگی‌هایی است که همه کارشناسان آن را تأیید می‌کنند. با این وجود؛ به‌رغم فشردگی زمان و امکان‌ناپذیر بودن تغییر سینمای رسانه‌های گروهی، نظر به احترامی که برای همکاران قدیمی و جوان خود قائلم، اینجا اعلام می‌کنم آن دسته از خبرنگاران، منتقدان، عکاسان رسانه که علاقه‌ای به حضور در پردیس سینمایی ملت ندارند، می‌توانند فیلم‌های جشنواره را در پردیس چارسو دنبال کنند و ما هر گونه همکاری را برای انتقال آنها در مدت زمان اندک باقی مانده تا آغاز جشنواره خواهیم داشت.  

مسعود نجفی در ادامه به بازار  فروش کارت‌های افتتاحیه و اعلام فروش کارت رسانه به قیمت نجومی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: متاسفانه افراد سودجو همواره درصدد بهره‌برداری از فرصت جشنواره فیلم فجر بوده‌اند و این منحصر به سال‌های اخیر نیست. هنوز کارت افتتاحیه دست کسی نرسیده است، اما اگر افرادی که چنین پیشه‌ای برای خود برگزیده‌اند به دنبال به دست آوردن این کارت‌ها جهت فروش به علاقه‌مندان سینما باشند، معمولا با تقلب دست به این اقدام می‌زنند، در غیر این‌صورت، هیچ‌گونه کارتی از سوی روابط عمومی جشنواره به دست دلالان و سودجویان نمی‌رسد. خبر عجیبی که امروز با آن مواجه شدیم، فروش کارت رسانه به قیمت 800 هزارتومان بود و باید پرسید آیا خبرنگاری وجود دارد که این کارت را به سختی به دست بیاورد و بخواهد از آن بهره اقتصادی ببرد؟ از سوی دیگر این یک نکته بدیهی است که اگر هم به فرض محال کسی بخواهد از کارتی که اسم و عکس خبرنگار دیگری روی آن درج شده استفاده غیرمجاز کند، نمی‌تواند وارد سالن سینمای رسانه‌ها شود و بر اساس قانون با او برخورد خواهد شد.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در پایان گفت: من دست همه همکاران با اخلاق، متعهد و دلسوزم را می‌فشارم و طی چندماه گذشته، در آسیب‌شناسی مسائل جشنواره در حوزه روابط عمومی، از نظرات آنها استفاده کرده‌ام، اما متاسفانه برخی‌ها به سختی تلاش می‌کنند برای جشنواره حاشیه درست کنند که دود این حاشیه‌سازی‌ها، در همه ادوار جشنواره فیلم فجر، ابتدا به چشم همه اهالی سینما و از جمله خبرنگاران و نویسندگان سینمایی رفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز