خبرگزاری کار ایران

نامه مدیر مسئول انتشارات نقش و نگار به محسن جوادی؛

با انتخاب تورانیان به‌عنوان معاون اجرایی نمایشگاه کتاب مخالفم/کماکان بر محوریت اتحادیه ناشران و کتابفروشان پافشاری کنید

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۶۸۸

مدیر مسئول انتشارات نقش و نگار در نامه‌ای خطاب به محسن جوادی از نحوه انتخاب معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالقاسم شهدایی‌مقدم (مدیر مسئول انتشارات نقش و نگار) در نامه‌ای خطاب به معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به نحوه انتخاب معاونت اجرایی سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ابراز نگرانی کرد.

متن این نامه که در اختیار خبرگزاری ایلنا قرار داده شده، به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر محسن جوادی

معاونت محترم امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام،

در خبرها خواندم که آقای علی‌اکبر تورانیان از طرف گروه اکثریت هیئت مدیره اتحادیه و شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه برای سمت معاونت اجرایی نمایشگاه پیشنهاد شده‌اند. ضمن ارادت به جناب تورانیان عزیز، به عنوان یکی از ناشران خوش‌نام و انقلابی و یک ورزشکار واقعی که سال‌هاست ایشان را می‌شناسم، بنده به‌عنوان یک عضو کوچک از اعضای این صنف بزرگ با این پیشنهاد مخالفم؛ زیرا چند سال طول کشید تا امر واسپاری نمایشگاه از وزارت ارشاد به خود صنف بدین صورت فعلی صورت پذیرد و اتحادیه ناشران تهران و اتحادیه شرکت‌های تعاونی‌ ناشران سراسر کشور محور این واسپاری شوند. اینک با سپردن اجرای نمایشگاه به برادر عزیز و محترمی که عضو یک تشکل از میان تشکل‌های نشر هستند، هم زحمت‌های جناب دکتر صالحی در این چند ساله خنثی می‌شود، هم انجمن‌ها و تشکل‌های نشر که پذیرای محوریت اتحادیه‌اند احساس خواهند کرد دولت به تعهداتش وفادار نیست، و هم صنف به ارشاد بی‌اعتماد خواهد شد؛ وزارت ارشادی که خصوصا در دولت تدبیر و امید، آن را از خود دانسته و می‌دانیم و همواره کوشیده‌ایم از اقداماتش حمایت کنیم.

علی‌هذا، به حضرتعالی، که شخصیتی فرهنگی و فرهیخته‌اید، پیشنهاد و از شما خواهش می‌کنم کماکان بر محوریت "اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران" و خاصه، ریاست محترم این اتحادیه، به عنوان نماینده‌ و معتمد فعلی ناشران تهرانی، و به "اتحادیه شرکت‌های تعاونی‌ ناشران ایران" به عنوان نماینده و معتمد ناشران تهرانی و شهرستانی، پافشاری فرموده، با صدور حکم معاونت اجرایی به مدیرعامل اتحادیه‌ تعاونی‌ها، که سال‌های زیادی است در اداره‌ی نمایشگاه تجربه اندوخته و با همه‌ی انجمن‌ها و تشکل‌های نشر کار کرده‌اند، اجازه دهید زودتر کار اجرایی نمایشگاه کتاب سال ۹۷ شروع شود، قراردادهای لازم با مصلای امام خمینی و سایر ارگان‌ها و مراکز ذی‌مدخل در اداره‌ی نمایشگاه منعقد گردد و ناشران از بلاتکلیفی به‌درآیند و خصوصا ناشران رأی دهنده به دولت جناب دکتر روحانی، که خیلی از ایشان، در همین گروه مدیران نشر ایران عضوند، شیرینی انتخاب‌شان را بچشند. وقت کم است، فرصت آزمون و خطا نیست و باید از تجربه‌ی موجود استفاده کرد.

پنجم بهمن ۱۳۹۶

ارادتمند، ابوالقاسم شهلایی‌مقدم

مدیر مسئول انتشارات نقش‌و‌نگار

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز