خبرگزاری کار ایران

با حضور دبیران ادوار جشنواره فجر؛

چراغ جشنواره دوازدهم در کرمانشاه روشن شد

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۱۳۱

محفل افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با حضور و شعرخوانی دبیران ادوار گذشته و شاعران کرمانشاهی در تالار انتظار این شهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ابتدای این برنامه رحیم جعفری مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه ضمن خیرمقدم به شاعران و حاضران در برنامه و  سپاس از تصمیم معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد و دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت: شایسته است از حسن توجه متولیان برگزاری این رویداد ادبی و نیز شاعران و ادبایی که کرمانشاه را به عنوان مطلع محافل شعر فجر انتخاب کردند تشکر کنم.

وی در ادامه افزود: مردم فهیم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس کنار دیگر هموطنان خود ثابت کردند همواره به کشور، نظام و فرهنگ این مرز و بوم عشق می‌ورزند. بنده نیز به نمایندگی از مردم شریف این خطه آغاز این رخداد فرهنگی را در خاکی که عطرآگین به رایحه‌ی ایثار و شهادت است گرامی داشته و برای شاعران و ادیبان بزرگوار ایران عزیز آرزوی حضور و خاطره‌ای خوش در این استان دارم.

مهدی قزلی دبیر اجرایی جشنواره و مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان نیز طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره قربانیان حادثه زلزله اخیر کرمانشاه، از مردم ادب‌دوست این استان به خاطر میزبانی شایسته افتتاحیه دوازدهمین جشنواره شعر فجر تشکر و قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری محفل آغازین جشنواره شعر فجر به عنوان مهمترین رویداد شعری کشور در کرمانشاه که به‌تازگی حادثه دلخراش زلزله را پشت سر گذاشته؛ کمترین کار و کوچک‌ترین قدمی بود که شاعران و جامعه ادبی کشور آن را به عنوان پیامی برای تسلی خاطر عزیزان آسیب‌دیده، تقدیم هموطنان این خطه از میهن اسلامی مان کردند. بنده امیدوارم در برنامه بعدی که به کرمانشاه می‌آییم سر تا سر این استان را سرشار از سلامت، شادی و آبادی دل و روان مردم ببینیم.

دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره شعر فجر سپس پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره را قرائت کرد.

در افتتاحیه دوازدهمین جشنواره شعر فجر، محمدعلی بهمنی، عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، علیرضا قزوه، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، محمود اکرامی‌فر و محمد کاظم کاظمی به عنوان دبیران علمی ادوار پیشین و جواد محقق دبیرعلمی جشنواره امسال به همراه استاد محمدجواد محبت، بیژن ارژن، محمدسعید میرزایی، غلامرضا طریقی، اصغر عظیمی‌مهر، بابک دولتی، عبدالرضا رادفر، احمدی محجوب، ثریا صفری، عدنان مرادی و فرشاد فرصت صفایی به شعرخوانی پرداختند.

این گزارش می‌افزاید: با همکاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه ظهر امروز و در حاشیه این رویداد ادبی یک کارگاه شعر با حضور محمد سعید میرزایی، غلامرضا طریقی و بابک دولتی برگزار شد.

در این کارگاه شاعران جوان استان، علاوه بر شعرخوانی از نظرات سه شاعر به عنوان کارشناس و منتقد شعر بهره‌مند شدند.

اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر نیمه نخست اسفندماه در تبریز، پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز