خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

نمایش قطعی فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در ۳۰ استان

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۷۶۹

فیلم‌های سی‌وششمین دوره جشنواره فیلم فجر در ۳۰ استان کشور به نمایش درمی‌آید. هزینه نمایش فیلم‌ها نیز توسط سازمان سینمایی پرداخت می‌شود.

غلامرضا موسوی (عضو هیات رئیسه شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان‌ها گفت: امسال در ۳۰ استان فیلم‌های سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید و همانند تهران؛ فیلم‌ها به مدت ۱۰ الی ۱۱ روز در هر استان نمایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: گروه‌بندی نمایش فیلم‌ها در هر استان مانند تهران به دو گروه سودای سیمرغ یک و سودای سیمرغ دو تقسیم شده است و به هر استان فیلم‌های یکی از گروه‌ها اختصاص داده می‌شود. اما برنامه‌ریزی به شکلی است که ۱۵ استان؛ فیلم‌های گروه سودای سیمرغ یک و ۱۵ استان؛ فیلم‌های گروه سودای سیمرغ ۲ را نمایش می‌دهند.

موسوی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و ستاد برگزاری جشنواره و دبیر جشنواره صورت گرفته است و نمایش فیلم‌ها در هر استان منوط به رضایت و اجازه کتبی تهیه‌کننده هر فیلم است. همچنین هیچ اجباری برای نمایش فیلم‌ها در استان‌ها وجود ندارد و اگر تهیه‌کننده‌ای تمایل نداشته باشد ما فیلم او را نمایش نمی‌دهیم.

عضو شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما با اشاره به اینکه نمایش فیلم‌ها در استان‌ها توسط این شورا انجام می‌شود، افزود: در حال برنامه‌ریزی هستیم که از روز ۱۲ بهمن همزمان با آغاز جشنواره در تهران یا از روز ۱۵ بهمن و با چند روز فاصله؛ نمایش فیلم‌ها در استان‌ها آغاز شود. همچنین سازمان سینمایی متعهد شده است که هزینه و حق پخش نمایش فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر در استان‌ها را به تهیه‌کنندگان پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه گروهی از هنرمندان نیز در طول جشنواره به استان‌ها سفر می‌کنند، افزود: به دعوت مراکز استان‌ها برخی از هنرمندان در زمان برگزاری جشنواره به استان‌ها سفر می‌کنند. البته این کار به‌صورت مستقیم توسط مسئولان استانی انجام می‌شود و شورای عالی تهیه‌کنندگان در این بخش همکاری کرده و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز