خبرگزاری کار ایران

آوازخوانی علی شیرازی در «آیین آواز ری»

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۰۲۹

علی شیرازی در آیین «آواز ری» آوازی را در «دشتی» اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ساعت ۱۸ چهارشنبه ۲۷ دی با برگزاری نخستین نشست آیین آواز ری در فرهنگسرای ولا، علی شیرازی آوازی را در مقام «دشتی» اجرا می‌کند.

در این اجرا، حسن علی‌نژاد (نوازنده سه‌تار) این خواننده را همراهی می‌کند. پایان‌بخش این اجرای دونفره، تصنیف قدیمی «بستۀ دام» در دشتی خواهد بود.

شیرازی یکی از آوازخوانان متولد ری است که تا سال ۱۳۹۲ نیز در همین منطقه ساکن بود. نشست تخصصی آموزشی «آیین آواز ری» همچنین دربردارندۀ اجرای چند آوازخوان دیگرِ اهل یا ساکن شهرری، خواهد بود.

سلسله نشست‌های تخصصی آموزشی «آیین آواز» به شناسایی و معرفی چهره‌های ناشناخته یا کمتر شناخته‌شدۀ آواز ایرانی و همچنین تجلیل از قدیمی‌های این رشته اختصاص دارد. در دیگر بخش این نشست‌ها نیز مباحث فنی و تئوریک آوازی ارائه می‌شود.

امسال، در دومین سال فعالیت این برنامه، برگزارکنندگان آیین آواز آن را به شهرستان‌ها نیز گسترش داده‌اند که آیین آواز ری، پس از زنجان، دومین نشست خارج از مرکز محسوب می‌شود.

نخستین «آیین آواز ری» به کوشش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرری، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران - منطقه ۲۰، مؤسسه‌ افق هنر پارسان و کانون هنرمندان رازوک در سالن ولی عصر (عج) واقع در فرهنگسرای ولا به آدرس میدان نماز شهرری برگزار می‌شود و ورود علاقه‌مندان به این نشست، آزاد و رایگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز