خبرگزاری کار ایران

نمایشگاهی از یک پیشکسوت تئا‌تر

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۵۱۹

«تروما از کلن» اولین نمایشگاه داخلی نقاشی اکبر یادگاری هنرمندی بینارشته‌ایِ ایرانی ساکن آلمان است که با هنربانی جاوید رمضانی در تاریخ جمعه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۶ در گالری آتبین به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایلنا، جاوید رمضانی هنربان نمایشگاه در معرفی اکبر یادگاری این چنین می‌نویسد: آثار یادگاری دارای لحنی فرمال و فیگوراتیو است. هم‌چنین مهاجرت یادگاری به آلمان همزمان با نهضت دوباره شکوفایی نقاشی در جهان هنر بوده است. این همزمانی در طی دهه ۸۰ تا امروز از یادگاری هنرمند منحصر به فرد ساخته است. او که از پیشکسوتان تئا‌تر و ادبیات نمایشی است پس از سال‌ها زندگی و کار در آلمان و برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی متعدد در سایر کشور‌ها، اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی خود را در ایران برگزار خواهد نمود.

یادگاری در این نمایشگاه گزیده‌ای از جدید‌ترین آثار سی سال نقاشی خود را عرضه خواهد کرد که در آن ردپای مهاجرت، مفاهیم ایرانی در ادغام با فرهنگ بصری آلمان معاصر و تئا‌تر دیده می‌شود.

اکبر یادگاری در استیتمنت نمایشگاه خود می‌گوید: من از معنائی که به چیزی داده‌اند دوری می‌کنم تا با فهم خودم آن چیز را ببینم و به تصویر بکشم و چون با شناخت تازه معلوم نمی‌شود تصویر از کجا می‌آید و به چه چیزی ختم می‌شود برای پیدا کردن مفهوم واقعی آن چیز گفتگویم با کار آغاز می‌شود و تا جائی پیش می‌رود که نمی‌دانم من کار را دگرگون می‌کنم یا کار مرا دگرگون می‌کند. در چنین لحظات ریتم کار کردنم چنان سریع می‌شود که انرژی و توان بسیار بالائی را به‌کار می‌برم. رنگ‌های خالص را کنار هم قرار می‌دهم و از ابزارهای متفاوت از قلم مو تا دستمال کاغذی استفاده می‌کنم. آبستره برای من تهی کردن هر پدیده‌ای از معناهای تحمیلی به آن و‌‌ رها کردنش برای بیان معناهای تازه‌اش است.

نمایشگاه در تاریخ جمعه ۲۲ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ گشایش می‌یابد و تا تاریخ ۳ بهمن ماه در گالری آتبین برقرار است. علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند روزانه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به گالری آتبین به نشانی خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ مراجعه کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با تلفن ۸۸۵۴۵۹۷۰ تماس حاصل کنید.

نمایشگاهی از یک پیشکسوت تئا‌تر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز