خبرگزاری کار ایران

علی عطشانی به ایلنا خبر داد؛

اولین همکاری جدی ایران و هالیوود در سینما/احتمال اکران همزمان در ایران و آمریکا

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۹۰۲

علی عطشانی از احتمال اکران همزمان فیلم اولین تولد محصول ایران و آمریکا خبر داد

علی عطشانی (کارگردان فیلم سینمایی اولین تولد) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت این فیلم گفت: فیلم اولین تولد در مراحل پایانی تدوین و اتالوناژ قرار دارد.

وی ادامه داد: فیلم را برای نمایش به جشنواره فیلم فجر ارائه نکردیم و بیشترین تمرکز خود را برای اکران فیلم در ایران و آمریکا گذاشته‌ایم. همچنین از جشنواره‌های مختلف پیشنهاداتی برای نمایش فیلم داریم.

عطشانی ادامه داد: دوست دارم که فیلم اولین تولد در ایران اکران شود. به محض آنکه این فیلم آماده نمایش شود درخواست اکران آن را به وزارت ارشاد اعلام می‌کنیم اما اکران آن در ایران باید همزمان با آمریکا باشد زیرا امکان اکران زود‌تر در ایران وجود ندارد. از طرفی دیگر اگر فیلم در آمریکا اکران شود بلافاصله بعد از پایان اکران، نسخه ویدئویی و آنلاین آن عرضه می‌شود؛ آن وقت دیگر امکان اکران در ایران ندارد.

عطشانی با اشاره به اینکه این فیلم اولین تعامل جدی ایران و هالیوود است، گفت: چهار بازیگر شناخته شده هالیوود در این فیلم بازی می‌کنند و برای من بسیار مهم است که شرایطی در ایران فراهم شود تا فیلم اکران شود. امیدوارم با یک نگاه مثبت و تعامل سازنده به اکران فیلم نگاه شود.

وی با اشاره به اینکه صد در صد فیلم اولین تولد در آمریکا ساخته شده است، گفت: پیش‌تولید فیلم دو سال و نیم طول کشید و برخلاف ایران که شرایط پیش‌تولید در آن کوتاه است؛ در آنجا بیشترین زمان به پیش‌تولید اختصاص دارد و در طی این مدت آژانس‌های مختلف باید فیلمنامه را تایید کنند.

عطشانی افزود: نسبت به فیلم‌های هالیوودی؛ هزینه ساخت این فیلم بسیار پایین بوده است اما در هالیوود ساخت یک فیلم حرفه‌ای کمتر از پنج میلیون دلار نیست. ما نسخه‌ای را هم آماده کردیم تا به فجر بدهیم اما بعد از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم آن را به دفتر جشنواره ندهیم.

فیلم سینمایی اولین تولد به کارگردانی علی عطشانی و تهیه‌کنندگی بیتا فیلم تهران و ال‌ای ایندیپندنت هالیوود در آمریکا ساخته شده است.

داستان «اولین تولد» که در ژانر کمدی ساخته شده؛ درباره دختری آمریکایی به نام کیت است که پدرش از سناتورهای جمهوری‌خواه مجلس سنا و از مخالفان اصلی ایران است و پسری ایرانی به نام بن که پدرش در ایران از مخالفان سر سخت آمریکا و هرگونه توافقی با آن‌هاست. کیت و بن چند سالی است در آمریکا با هم ازدواج کرده و زندگی آرامی دارند تا اینکه شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که دو پدر کنار هم قرار می‌گیرند.

در این فیلم بازیگرانی همچون دنیز ریچارد، جی عبدو، نینا نائبی و تام برنگر، وال کیلمر، رابرت نیپر، تام برنگر، تیلور کول، دنیز ریچاردز، گریگ گرانبرگ، ویلیام بالدوین، جی عبدو، کن دویتیان و استیو وایلدر حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز