خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد؛

پرونده‌ بافت تاریخی میبد به یونسکو ارسال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۴۲۶

دوشنبه چهارم دی ماه ۹۶، مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد در نشستی با فرماندار و شهردار شهرستان میبد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، نشستی در محل فرمانداری شهرستان میبد پیرامون بررسی مسائل و مشکلات حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی این شهرستان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد، سرپرست معاونت میراث فرهنگی و معاون صنایع دستی این اداره کل و فرماندار، شهردار و مسئول میراث فرهنگی میبد برگزار شد.

«فاطمه دانش یزدی» در این نشست با بیان اینکه شهرستان میبد به واسطه برخورداری از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری نیاز به توجه جدی و برنامه ریزی در توسعه زیر ساخت‌ها دارد، گفت: ظرفیت‌های نهفته زیادی در این شهرستان وجود دارد اما به دلیل بسیاری از کاستی‌ها قادر به جلب رضایتمندی کافی گردشگران نیستیم، انتظار می‌رود با برنامه ریزی و همکاری همه جانبه این کاستی‌ها را جبران کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در ادامه اشاره‌ای به برنامه‌ریزی‌های این اداره کل در توسعه زیر ساخت‌های گردشگری شهرستان میبد داشت و بر ضرورت همراهی مدیران این شهرستان تاکید کرد.

دانش یزدی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه بافت تاریخی میبد نیز مانند بافت تاریخی یزد زنده و پویا است و می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگران باشد، عنوان کرد: بافت تاریخی میبد قابلیت معرفی شدن در گستره جهانی را داراست لذا پرونده ثبت آن در حال تدوین می‌باشد و برای قرار گرفتن در نوبت فهرست ثبت جهانی به یونسکو ارسال می‌شود.

 همانگونه که پرونده بافت تاریخی یزد برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شد، پرونده‌ای نیز برای بافت تاریخی میبد تشکیل و به یونسکو ارسال می‌شود.

در ادامه این نشست فرماندار شهرستان میبد ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی در شهرستان، به مسائلی از جمله محورهای فرهنگی و تاریخی و رفع مشکلات هنرمندان و صنعتگران این شهرستان اشاره کرد.

شهردار میبد نیز در این جلسه آمادگی خود را جهت مشارکت و حمایت همه جانبه از طرح‌های سه حوزه میراث فرهنگی اعلام نمود.

در این نشست صمیمانه، مسائل و مشکلات سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان میبد مورد بررسی، بحث و گفتگو قرار گرفت و بر همکاری بیشتر فی مابین تاکید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز