خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با برزین ضرغامی مطرح شد؛

لزوم حضور پررنگ‌تر کتابفروشی‌های محلی در طرح‌های فصلی حمایت از کتابفروشی‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۵۵۳

مدیرکل ارشاد استان تهران تاکید کرد: باید بیش از پیش کتابفروشی‌های محلی در طرح‌های فصلی حمایت از کتابفروشی‌ها عضو شوند تا دسترسی مردم به کتاب ساده‌تر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برزین ضرغامی درباره کارکرد و نتایج طرح‌های حمایتی فصلی از کتابفروشی‌ها گفت:: طرح «پائیزه کتاب» ازجمله طرح‌های حمایتی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شود که به اعتقاد بنده اجرای آن ضرورت و اهمیت دارد. البته ناگفته نماند که پیش نیاز اجرای این گونه طرح‌ها، اطلاع‌رسانی خوب است تا گروه‌های مختلف سنی بتوانند در جریان قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه توجه به اصل پراکندگی و گستره ملی در طرح «پائیزه کتاب» بسیار مهم است، گفت: معتقدم باید تمهیداتی اندیشیده شود تا کتابفروشانی که در حاشیه استان‌ها و شهر‌ها مستقرند و شاید از دیدگان مغفول مانده‌اند، در طرح «پائیزه کتاب» و طرح‌های این چنینی شرکت کنند. حتی معتقدم باید بیش از پیش کتابفروشی‌های محلی در این طرح عضو شوند تا دسترسی مردم به کتاب ساده‌تر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن بیان این نکته که طرح «پائیزه کتاب» در رونق کتابفروشی‌ها نقش بی‌بدیلی دارد، افزود: پیشنهاد می‌کنم اگر مقدور است شرایطی فراهم آید تا در این طرح برای برخی از گروه‌هایی که بیش از دیگران با کتاب مأنوس‌اند، تسهیلات بیشتری ارائه شود.

ضرغامی اظهار کرد: در شرایطی که هزینه‌های زندگی سرسام آور هستند اجرای طرح‌هایی همچون «پائیزه کتاب» باعث شده است مردم با هزینه کمتر کتاب خریداری کنند و از این منظر طرحِ قابل ارزشمندی محسوب می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه باید مجموعه اقدامات فرهنگی حوزه کتاب تکمیل کننده یکدیگر باشند، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تنها وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب نیست بلکه معتقدم باید سایر نهاد‌ها نیز به این عرصه ورود و با ارائه سوبسیت، به فرهنگ کتابخوانی کمک کنند. البته این سوبسیت‌ها باید به صورت تجمیع شده در اختیار علاقه مندان به کتاب قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز