خبرگزاری کار ایران

محتوای آموزشی مد و لباس، براساس آموزه‌های دینی و ملی است

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۰۲۶

قبادی گفت: می‌بایست حضور هنرجویان ما در خارج از کشور و یا ورود اساتید خارجی به داخل ایران هدفمند شده و با نگاه افزایش دانش به انجام رسیده و در این مسیر هرگز نباید پز اسامی خارجی را به یکدیگر بدهیم.

به گزارش ایلنا، حمید قبادی (دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس) با حضور در مجتمع فنی تهران درباره لزوم توجه بیشتر به حوزه آموزش و افزایش سطح علمی مدرسان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: می‌بایست حضور هنرجویان ما در خارج از کشور و یا ورود اساتید خارجی به داخل ایران هدفمند شده و با نگاه افزایش دانش به انجام رسیده و در این مسیر هرگز پز اسامی خارجی را به یکدیگر بدهیم. باید مراقب باشیم محتوی همه فعالیت‌ها اتکا به ظرفیت‌های داخلی داشته و مبتنی بر آموزه‌های دینی و ایرانی باشد.

 او با اشاره به ظرفیت هنرجویان و علاقه‌مندان به حوزه مد و لباس اظهار داشت: امروز، مجموعه‌های آموزش مد و لباس در سطح کشور با تربیت طراحان، تولیدکنندگان و دست اندرکاران این عرصه به پرورش افراد مدساز منجر شده چرا که تا پیش از این هیچگاه مبدع مد نبودیم به ویژه در سال‌های قبل از انقلاب مجبور بودیم مصرف‌کننده مد خارجی باشیم.

قبادی با اشاره به تصویب قانون ساماندهی مد و لباس کشور در دهه 80 بیان کرد: این زمان، شاید مهمترین نقطه بزنگاه زمانی بود که قدرت رسانه‌ای در دنیا حاکم شد و امروز کار به جایی رسیده که آنها با اتکا به توان رسانه‌ای درصدد مد سازی و ایجاد مسیر با سلایق و داشته‌های خود هستند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تأکید بر لزوم توجه به خلاقیت، هنر، ابداع و اثرگذاری فعالان مد ولباس در زمان آموزش اظهار داشت: چند سالی است که در کشور شاهد آنیم که به شکل گسترده موضوع مد و لباس به سمت جلو در حرکت است و کسانی دراین مجموعه می‌توانند فعالیت کنند که به داشته‌های روز مصلح شوند.

او افزود: نیاز یک جامعه جوان، اجتماعی و دینی مشخص است و نمی‌توان از کنار ارزش‌ها گذشت و باید در چارچوب‌های این نظام و جامعه به خلق اثر بپردازیم.

قبادی با اشاره به لزوم توجه و بهره‌برداری از سبک و سیاق مراکز پیشرفته آموزشی، تجاری‌سازی و توجه به نیاز جامعه گفت: برندها در تمام دنیا پیش از هر کاری به ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطب خود اهمیت می‌دهند و همین مسئله بر لزوم ورود فعالان عرصه مد و لباس به امر پژوهش و شناخت نیاز جامعه صحه می‌گذارد.

او ادامه داد: همه طبقات جامعه متوجه این مسئله شده‌اند که آنچه به عنوان لباس و ملحقات آن استفاده می‌کنند باید دارای گرایش‌های داخلی و برطرف‌کننده نیاز روحی نیز باشند و فارغ‌التحصیلان در مراکز علمی و دانشگاهی ضمن آشنایی با روش‌های نو در برابر شیوه‌های مرسوم و تربیت افراد مدساز، پرداخت سرفصل‌های علمی به رسته‌های مختلف حوزه مد و لباس را در اولویت قرار داده‌اند.

قبادی در خاتمه گفت: اصول طراحی، الگو و کنترل کیفی در تمامی ابعاد آموزشی مد و لباس مشترک بوده و محتوی آن‌ها براساس آموزه‌های دینی و ملی است. بر این اساس تمامی برنامه‌ریزی‌های ما می‌بایست در این چهارچوب استوار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز