خبرگزاری کار ایران

عباس مشهدی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا؛

ساختِ مجسمه‌ از چهره‌های معاصر تبریز آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۰۳۱

مشهدی‌زاده گفت: درصدد تهیه مکانی هستم تا بتوانم مجسمه‌هایی از تبریزی‌هایی که در تاریخ معاصر این مملکت حرفی برای گفتن داشتند را بسازم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس مشهدی‌زاده (مجسمه‌ساز) از ساخت مجسمه‌هایی از چهره‌های مطرحِ معاصرِ تبریز خبر داد و گفت: در این ۱۰۰ - ۱۵۰ سال، کسانی در تبریز ظهور کرده‌اند که از سران فکر و اندیشه‌ی مملکت محسوب می‌شدند؛ چهره‌هایی که در طول تاریخ معاصر ایران، به نحوی برای خود آفتابی بوده‌اند. درصدد جایی هستم تا بتوانم این مجسمه‌ها را بسازم. ضمن اینکه کارگاه خودم در هشتگرد دچار بی‌آبی شده و در حال حاضر به دنبال فضایی هستم تا بتوانم این کار را به سرانجام برسانم. فعلاً دسترسی به اینکه کارگاهم را راه‌اندازی کنم، ندارم.

وی ادامه داد: به دنبال یک فضای باز، بزرگ و مسقف می‌گردم تا این کار را تمام کنم. تعدادی از مجسمه‌ها مثل ستارخان را تاکنون ساخته‌ام.

وی افزود: این مجسمه‌ها قرار است در اماکن عمومی، میادین و ... به نمایش گذاشته شود. الزاماً قرار نیست که همه در شهر تبریز نصب شود.

مشهدی‌زاده گفت: مهر امسال پنجاهمین سالی بود که به دانشگاه رفتم. من درس دادن را دوست دارم. در حال حاضر، در دانشگاه‌های مختلف تهران مشغول تدریسِ معماری، هنر، تاریخ هنر و زیبایی‌شناسی هستم.

این مجسمه‌ساز گفت: من به کسانی که این خبر را می‌خوانند، توصیه می‌کنم نصفِ آن مقداری که برای گوش‌هایشان با موسیقی‌های مختلف خوراکی می‌فرستند؛ به چشم‌هایشان هم خوراکی بدهند. فقط بروند دیدنی‌ها را نگاه کنند. به موزه‌ها و گالری‌ها بروند. چندی پیش، چند نفر از دانشجوهایم را به موزه بردم؛ بعد یکی‌شان به من گفت ما به اینجا آمده‌ایم که چه ببینیم؟ من هم جوابش را دادم که؛ عزیز من، موزه فقط برای دیدن است.

وی ادامه داد: مردم فقط بروند کمی تماشا کنند. یک‌مقدار سواد بصری پیدا کنند. اینکه موزیک‌های گوناگون گوش می‌کنند خیلی هم کار خوبی است، ولی یک مقدار هم برای ذهن‌شان سواد دیدنی‌ها به وجود بیاورند. این سواد، با سوادهای دیگر مثل چند زبان دانستن و مترجم بودن و ... تفاوت دارد. انسان می‌تواند زیبایی‌ها را ببیند. این زیبایی فقط این نیست که گل سرخ بخرد و بگذارد توی جیبش. زیبایی‌ها در عالم دیدنی‌ها و مشهودات بسیار متنوع است. توصیه میکنم مردم کمی برای چشم‌شان هم هزینه کنند.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: امروز در تهران نمایشگاهِ تونی کرگ؛ بزرگترین مجسمه‌سازِ مطرحِ امروزِ انگلیس و آلمان در موزه‌ی هنرهای معاصر تهران، برپاست و غنیمتی است که چنین اتفاقی در ایران رخ داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز