خبرگزاری کار ایران

ارمنیان ایران، در گالری شیرین گردهم می‌آیند

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۹۹۷

نمایشگاه «آبرنگ‌های ارمنیان ایرانی پیشکسوت» در گالری شیرین برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه «آبرنگ‌های ارمنیان ایرانی پیشکسوت» در گالری شیرین برگزار می‌شود. در این نمایشگاه به صورت اجمالی آثاری از هنرمندانی نظیر میکائیل(میشا) شهبازیان، یسایی شاجانیان، سومبات درکیورقیان، آواک هایراپتیان، یرواند نهاپتیان به نمایش گذاشته می‌شود.

هنرمند‌ان ارمنی ایرانی در منظره‌نگاری با آبرنگ سابقه‌ی طولانی و تاثیر‌گذاری داشتند و باعث شکل‌گیری خطی از سلیقه‌ی هنرمندان وعلاقه‌مندان به هنر نقاشی در ایران بوده‌اند. هم‌چنین آثار آبرنگ ارمنیان ایران در بسیاری موارد تصاویری مستند از مناطق و مناظر ایران به شمار می‌آیند.

نقاشان آبرنگ مکتب اصفهان ادامه دهنده راهی هستند که با آبرنگ‌های محمودخان ملک الشعرای عهد ناصرالدین شاه شروع شد و آبرنگ، نه در نقطه‌های ریز، که در لکه‌های در‌شت‌تر و با تکنیکی روان‌تر به کار گرفته شد. از حیث موضوعی نیز همان مسیری دنبال شد که کوه‌ها و آفتاب و عمارت‌های  کاشی‌کاری شده و مردم عامی را تصویر می‌کرد. با در نظر گرفتن این نکته که در فاصله زمانی میان محمودخان و نقاشان آبرنگ مکتب اصفهان نمونه‌های اندکی از تصویر‌گری مناظر شهری و اماکن عمومی (مانند بازار‌ها) در نقاشی ایران وجود دارد، جایگاه و اهمیت این گروه از آثار، فزونی دو چندان می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز