خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم "قهرمانان کوچک" مطرح کرد؛

فیلم‌های کودکان و نوجوان در زمان اکران مظلوم هستند

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۴۶۹

قناعت معتقد است؛ سال‌هاست یکی از اصلی‌ترین عنصر در تولید اثر برای کودکان یعنی سرگرمی فراموش شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیلم سینمایی قهرمانان کوچک به کارگردانی حسین قناعت این روزها با استقبال سینماروها همراه شده است. قناعت با اشاره به استقبال مخاطبان از این فیلم گفت: فروش فیلم هم‌اکنون بیش از 2 میلیارد شده است. اگر اکران فیلم با تعطیلات مواجه نمی‌شد قطعا به فروش بالاتری نیز می‌رسیدیم.

وی با اشاره به دلایل استقبال از فیلم‌هایش گفت: همیشه عاشق سینمای قصه‌گو بوده‌ام و سعی کرده‌ام در فیلم‌هایم یک قصه سرراست و تازه برای بچه‌ها تعریف کنم که هم دارای طنز و کمدی باشد و هم بتواند با بچه‌های امروز که با تکنولوژی بسیار آشنا هستند، ارتباط برقرار کند و خانواده‌ها هم از دیدن آن لذت ببرند.

قناعت افزود: تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم که در فیلم به خانواده‌ها احترام بگذاریم و امروز جواب همین احترام را گرفته‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا باوجود استقبال خوب از فیلم‌های محدود سینمای کودک؛ بازهم بدنه سینما با اکران این فیلم‌ها مخالفت می‌کند، گفت: سینمای کودک به لحاظ اکران و فروش در بین سینماداران خوشنام نیست به همین دلیل از اکران فیلم‌ها استقبال نمی‌کنند. مثلا در زمان اکران فیلم دزد و پری با وجود آنکه این فیلم در جشنواره‌ها جایزه گرفته بود؛ ما بسیار پیگیری کردیم تا توانستیم در گروه آزاد آن را اکران کنیم. فیلم قهرمانان کوچک هم قرار بود طوری اکران شود که بعد از دو هفته از اکران خارج شود و قاتل اهلی به‌جای آن به نمایش دربیاید اما شاهد بودیم که با استقبال مخاطبان، اکران فیلم ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: اکران یک فیلم شیوه‌ها و بحث‌های مختلفی دارد. آنچه من به عنوان فیلمساز می‌بینم و متوجه می‌شوم این است که تعداد سالن‌های سینما بسیار کمتر از میزان تولیدات فیلم است همین مساله یک ترافیک شدید بر سر اکران فیلم‌ها ایجاد کرده است. ضمن آنکه از دی ماه تا پایان بهمن همه درگیر جشنواره فیلم فجر هستند و اسفندماه نیز زمان مناسبی برای اکران فیلم نیست.

قناعت ادامه داد: سال‌هاست اصلی‌ترین عنصر در تولید اثر برای کودکان یعنی سرگرمی را فراموش کرده‌ایم و متاسفانه بسیاری از آثاری که در سال‌های گذشته با حمایت نهادهای دولتی ساخته شده‌اند؛ فاقد عنصر جذابیت و سرگرمی بوده‌اند به همین دلیل مخاطبان نیز به سینما نمی‌آیند و سینمادار نیز تمایلی برای اکران این فیلم‌ها ندارد.

وی افزود: من هرگز به جشنواره‌ها چشم نداشته‌ام هرچند در دوره جدید جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان  فیلم‌های دزد و پری و قهرمانان کوچک؛ جوایز مردمی را بدست آورد.

قناعت ادامه داد: فیلم‌هایی که برای کودکان ساخته و اکران می‌شوند حتی در بخش تبلیغات نیز مظلوم هستند. مثلا در ساخت فیلم قهرمانان کوچک هیچ نهادی از ما حمایت نکرد و فقط علی عبدی، پرویز امیری به عنوان سرمایه‌گذاران شخصی از ساخت این اثر حمایت کردند و مانند مسئولان شعار ندادند. درحالیکه بعد از ساخت؛ همه خود را در این فیلم شریک دانستند و از آن حمایت شفاهی کردند و بعد از ساخت؛ فقط بنیاد سینمایی فارابی از ما حمایت کرد و ارگان‌های دیگر مانند شهرداری حتی یک بیلبورد به ما ندادند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز