خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه امید:

با خودمان رقابت می‌کنیم نه شبکه‌های ماهواره‌ای/لوکوموتیو نوجوان را در صداوسیما روشن کردیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۰۲۳

مدیر شبکه امید (ویژه نوجوانان) گفت: رقابتی که ما برای جذب مخاطب داریم با شبکه‌های ماهواره‌ای نیست، رقابت ما با خودمان است. چون عرصه خالی بوده و همکاران شبکه امید نباید زود به خودشان مغرور شوند.

مهدی سالم در گفتگو با ایلنا، با بیان اینکه «شبکه امید یک فصل از عمرش می‌گذرد و من خیلی امیدوارتر از سابقم» گفت: از قبل امیدوارترم چراکه می‌بینیم نوجوانان عزیز ظرف سه ماه ارتباط خوبی با شبکه برقرار کرده‌اد و خلاء موجود در رسانه ملی نسب به نوجوانان را جبران کرده‌ایم و خیلی و پرطمطراق وارد عرصه شدیم.

سالم ادامه داد: نوجوانان ارتباط خیلی خوبی با ما گرفتند، برخوردهای بسیار مثبتی داشتند و در عین حال انتقادات جدی که ویژه دوره نوجوانی است به شبکه وارد کردند. نوجوان‌ها آنچه را که می‌خواهند بیان می‌کنند و ما از شنیدنش ابایی نداریم، علاقه‌مندیم که صدای نوجوان‌ها را بشنویم و پیام‌هایشان را بخوانیم ولو اینکه انتقادات تندی هم داشته باشند.

مدیر شبکه امید با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که در شبکه امید انجام شده؛ راه‌اندازی برنامه چاپارخانه بوده، گفت: این برنامه به انعکاس نظرات نوجوان‌ها می‌پردازد حتی وقتی خیلی تند و حتی همراه با شیطنت باشد. اما ما کامل و بدون مشکل این انتقادها را پخش می‌کنیم.

سالم با اشاره به محتوای این انتقادها به شبکه گفت: نوجوان‌ها انتظار دارند که خیلی زود همه چیز اتفاق بیفتد؛ یعنی از فردای روزی که شبکه امید افتتاح شد؛ بهترین برنامه‌ای که علاقه‌مند هستند را پخش کنیم. خب یکسری اختلاف سلیقه‌هایی هم بین خود نوجوانان وجود دارد. بعضی علاقه‌مند به سریال‌های کره‌ای هستند و برخی دیگر از آن دوری می‌کنند. وقتی ما سریالی پخش می‌کنیم گروهی که علاقه‌ای ندارند، معترض می‌شوند و بالعکس. بهرحال این رفت و برگشت‌ها و نگاه‌های مختلف وجود دارند.

مدیر شبکه امید در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود رقبای جدی خارجی شبکه‌های کودک و نوجوان گفت: رقابتی که ما برای جذب مخاطب داریم با شبکه‌های ماهواره‌ای نیست، رقابت ما با خودمان است. چون عرصه خالی بوده و همکاران شبکه امید نباید زود به خودشان مغرور شوند که کاری کردیم و مخاطب خوبی هم جذب کردیم.

سالم ادامه داد: آنچه در شبکه‌های ماهواره‌ای و غیرایرانی وجود دارد این است که آنها متناسب با محتوای فرهنگی غرب و ترکیه تولید می‌شوند نه با فرهنگ ایرانی؛ بنابراین خیلی از خانواده‌ها خودشان مقاومت می‌کنند که کودک و نوجوان‌شان از آن محتوا استفاده کند. باتوجه به اینکه وقتی چیزی پخش می‌شود ذهنیت فرزندشان را به سمت و سویی می‌برد که قابلیت‌اش در کشور وجود ندارد.

او خاطرنشان کرد: اگر ما تولید محتوای مناسب نکنیم و خلاقیتی که لازم است را در برنامه‌ها رعایت نکنیم و تولیدکنندگان‌مان با دقت نظر کارشان را انجام ندهند، حتما دچار مشکل می‌شویم. نه به خاطر اینکه رقیب داریم، بلکه به این دلیل که نوجوان‌ها پرشور و پر انرژی هستند و مخاطب نوجوان ما فقط محصول باکیفیت می‌خواهد و این برای ما دغدغه است.

سالم با بیان اینکه «ما فکر نمی‌کنیم که آیا در فلان شبکه و فلان کشور برای نوجوان‌ها چه برنامه‌ای تولید می‌شود» گفت: ما اگر کار خودمان را درست انجام دهیم، مخاطب و نیازش را خوب شناسایی کرده و به آن پاسخ دهیم مهم‌ترین کار را انجام داده‌ایم.

مدیر شبکه امید یادآور شد: ما اصطلاحی داریم مبنی بر اینکه لوکوموتیو نوجوان را در صداوسیما روشن کردیم. حالا این لوکوموتیو تا بیاید و سرعت بگیرد و همه واگن‌هایش به حرکت دربیاید شاید کمی زمان ببرد و موقع شروع قدری کندتر حرکت کند اما اگر فعال شود و به سرعت مطلوب برسد دیگر متوقف کردنش غیرممکن است.

سالم خاطرنشان کرد: الان تمامی حوزه‌های صداوسیما که زمانی در بخش نوجوان فعالیت می‌کردند همکاری و هماهنگی خوبی با شبکه امید دارند و مشورت جدی و هدفگیری مشترک با همدیگر انجام می‌دهیم و در رابطه با آن اهداف مشترک نه تنها با صداوسیما بلکه با آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان و بسیج دانش‌آموزی و دیگر حوزه‌ها که در رده سنی 12 تا 18 سال فعال هستند، هماهنگی داریم.

مدیر شبکه امید همچنین تصریح کرد: به تمام دوستان و همکارانم در شبکه امید نمره عالی می‌دهم که باتوجه به فشارهای موجود برای راه‌اندازی یک شبکه و عمر چند ماهه‌اش، از جان و دل مایه گذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز