خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس پایتخت اعلام کرد:

کشف بیش از 11 میلیون سی دی قاچاق

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۲۵۸

رییس پلیس پایتخت می گوید در برخی سی دی ها هشت فیلم ایرانی رایت شده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در طرح سراسری جمع‌آوری و برخورد با محصولات مخرب ضدفرهنگی در جمع خبرنگاران در ستاد فرماندهی تهران بزرگ گفت: در عملیاتی که تقریبا پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی در طول ۴۸ ساعت گذشته توسط پلیس امنیت انجام شد، بیش از ۱۱ میلیون سی‌دی غیرمجاز، مبتذل و مستهجن و همچنین کارتون‌ها و بازی‌های PS۴ مبتذل و مستهجن کشف شد که در حال حاضر بیش از پنج میلیون آن در این مکان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با هماهنگی مقامات قضایی، نیروی انتظامی و نمایندگان وزارت ارشاد انجام شد، گفت: در این عملیات نزدیک به ۴۰۰ واحد توزیع‌کننده بازدید و کنترل شده‌اند که متاسفانه بیشتر آنها فاقد مجوز لازم بوده و در عرضه فیلم‌های مستهجن، مبتذل و غیرمجاز فعالیت می‌‌کردند.

سردار رحیمی ادامه داد: همچنین این واحدهای توزیع کننده آثار سینماگران و کارگردانان ایرانی را نیز به صورت غیرقانونی تکثیر کرده و در بازار منتشر می‌کردند که در این عملیات بیش از ۷۰۰ دستگاه تکثیر سی‌دی کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: امیدواریم برخورد قاطع از سوی دستگاه‌های قضایی با این افراد انجام شود تا هم فضای کشور از وجود این محصولات غیرفرهنگی پاک و هم از آثار سینماگران و هنرمندان حمایت بیشتری شود، چرا که بعضا در برخی سی‌دی‌های ضبط‌شده در این عملیات، هفت الی هشت فیلم رایت شده که با قیمت بسیار نازل توزیع می‌شود و این به معنی سرقت آثار فیلمسازان ماست.

سردار رحیمی درباره بازی‌های رایانه‌ای و PS۴ها گفت: PS۴ و بازی‌های رایانه‌ای کودکان و نوجوانان نیز در این عملیات کشف شده که متاسفانه این بازی‌ها ضداخلاقی بوده و شامل آموزش‌های شیطان‌پرستی است که هم غیرمجاز وارد کشور شده و هم به صورت غیرمجاز عرضه می‌شده‌است.

او با بیان اینکه توزیع این بازی‌ها در بین نوجوانان و کودکان بسیار خطرناک است، گفت: امیدواریم با کمک مردم و سایر دستگاه‌ها بتوانیم جلوی این روند را بگیریم، چرا که این محصولات مروج عقاید شیطان‌پرستی است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: وقتی بیش از ۱۱ میلیون سی‌دی و ده‌ها مورد بازی رایانه‌ای و PS۴ که مبانی ضداخلاقی و شیطان‌پرستی کشف شده، نشان می‌دهد که عرضه این محصولات همچنان فراوان است.

این مقام عالی انتظامی تاکید کرد: پلیس به عنوان برقرار کننده انضباط و در جهت حمایت از هنرمندان تلاش خود را می‌کند و تاکنون نزدیک به ۴۰۰ واحد صنفی که مسوولیت عرضه این محصولات را برعهده داشتند، کنترل شده که قطعا با واحدهای متخلف برخورد و پلمپ خواهند شد. همچنین تمام متصدیان واحدهای صنفی که اقدام به عرضه این محصولات غیرمجاز می‌کردند متخلف و برخورد قضایی از سوی دستگاه‌های مربوطه با آنها انجام خواهد شد.

سردار رحیمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توزیع این محصولات غیرفرهنگی توسط شبکه سازماندهی شده‌ای انجام می‌شود، گفت: شبکه‌های سازماندهی در زمینه عرضه این محصولات وجود ندارد و گاها فردی در منزل خود توسط یک دستگاه آثار سینمایی را تکثیر و در واحدهای صنفی مختلف توزیع می‌کند و این‌گونه نیست که بگوییم شبکه سازمان یافته‌ای برای این کار وجود دارد.

او ادامه داد: جمع‌آوری این محصولات غیرفرهنگی و برخورد با متخلفان، مطالبه هنرمندان بوده و این اقدامات با حضور نمایندگان وزارت ارشاد انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز