خبرگزاری کار ایران

نجفقلی حبیبی:

محسن جوادی کتاب ارزان به دست مردم برساند

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۷۶۶

عضو هیات امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: از آقای جوادی انتظار می‌رود برای تولید کاغذ و چاپ ارزان راه‌حل مناسبی پیدا کند تا کتاب با قیمت ارزان و آسان در اختیار مردم قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، نجفقلی حبیبی (استاد دانشگاه و پژوهشگر فلسفه اسلامی) درباره محسن جوادی (معاون تازه منصوب شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) گفت: جوادی از نظر علمی درجه استاد تمامی دارند و از نظر علمی شناخته شده‌اند. از نظر اخلاقی چون رشته تخصصی ایشان هم اخلاق است و درس‌های حوزوی را هم آموخته‌اند جامعیت دارند و رفتار اجتماعی ایشان بسیار ارزشمند است. شخصیت قابل احترام و مقید به موازین اخلاقی دارند. از نظر مدیریتی مسئولیت‌هایی را در دانشگاه و جشنواره‌های مختلف در سطح بین‌المللی هم داشتند.

وی با بیان اینکه این انتصاب را به آقای صالحی و جامعه فرهنگی کشور تبریک می‌گویم، گفت: آقای جوادی متخصص و دانشگاهی هستند و با مسائل و برنامه‌های امروز جامعه آشنایی دارند. این امر به ایشان کمک می‌کند تحولی در امر فرهنگ ایجاد کنند.

حبیبی مساله مهم در حوزه کتاب را گرانی آن دانست و گفت: یکی از دلایل گرانی کتاب، گرانی کاغذ و خدمات جنبی آن است اما اکنون روش‌های اقتصادی برای چاپ کتاب در دنیا ایجاد شده است که باید شناسایی و در کشور ما به کار گرفته شود. کتاب‌های گران برای کتابخانه‌ها و مراکز دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما باید کاری کنیم که کتاب ارزان به دست تمام اقشار جامعه برسد تا شاهد جامعه‌ای کتابخوان در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

وی با بیان اینکه اهل فرهنگ، نشر و کتاب باید با آقای جوادی همکاری کنند، گفت: جوادی باید بستر مناسبی برای بهبود وضعیت نشر فراهم کند. آقای جوادی مشکلات، پیشنهادات و انتقادات اهل قلم را خواهد شنید چرا که جوادی علاقمند به حوزه فرهنگ است و با مشورت می‌توان راه حل های بهتری برای اداره امور و نشر کتاب انتخاب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز