خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل خانه موسیقی اعلام کرد؛

پس از چهار سال هنوز اهالی موسیقی پاپ مجمع عمومی تشکیل نداده‌اند/دولت لغو کنسرت‌ها را پیگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۶۰۳

چهار سال است کانون خوانندگان و هنرمندان موسیقی پاپ در خانه موسیقی راه‌اندازی شده و این دوستان عزیز خودشان باید جمع بشوند و مجمع عمومی تشکیل بدهند کانون را راه‌اندازی کنند اما متاسفانه تا امروز این کار را انجام نداده‌اند.

حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) با حضور در غرفه ایلنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات‌ و خبرگزاری‌ها؛ با اشاره به برنامه‌هایی که برای هنرمندان موسیقی نواحی دارد، گفت: هنرمندان موسیقی نواحی برای ما بسیار مهم هستند همچنین ما در جشنواره موسیقی فجر نیز بخش خاصی را به موسیقی نواحی اختصاص داده‌ایم و امسال نیز این بخش پررنگ‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مساله بیمه هنرمندان موسیقی نواحی پیگیری شده است، گفت: بیمه هنرمندان موسیقی نواحی به دو بخش تقسیم می شود؛ گروهی از آنها بیمه تامین اجتماعی هستند و گروهی نیز بیمه درمانی. هنرمندانی که از لحاظ قانونی و همچنین سقف سنی که تامین اجتماعی بیمه می‌کند مشکلی نداشته‌اند ما آنها را بیمه کرده‌ایم. زیرا تامین اجتماعی اگر فردی هنرمند مرد باشد و سنش 50 سال و یک روز باشد و یا هنرمند خانمی باشد و سنش 45 سال و یک روز باشد بیمه نمی‌کند.

نوربخش ادامه داد: اما در بخش بیمه درمان تلاش کردیم تا قریب به اتفاق هنرمندان موسیقی نواحی بیمه درمانی بشوند. همچنین در بحث معیشت و درآمد، هر جا متوجه شدیم که هنرمندی مشکلی دارد تلاش کردیم به سرعت از طریق صندوق هنرمندان مشکلات آنها حل شود.

مدیرعامل خانه موسیقی در مورد توجه به هنرمندان پاپ در خانه موسیقی گفت: مدت چهار سال است با تصویب هیات مدیره، کانون خوانندگان و هنرمندان موسیقی پاپ در خانه موسیقی راه‌اندازی شده است اما متاسفانه تا امروز این دوستان عزیز که خودشان باید جمع بشوند و مجمع عمومی تشکیل بدهند و کانون را راه‌اندازی کنند این کار را انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: اتفاقا امروز ما از هنرمندان موسیقی پاپ گله داریم که چرا این مساله را پیگیری نمی‌کنند البته تعدادی از آنها بعضا در گروه‌های پنج نفره و هفت نفره به خانه موسیقی آمده‌اند اما اینکه گروهی از اهالی موسیقی پاپ جمع شوند و کانون کاملا راه اندازی شود، صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: من همینجا دوباره از هنرمندان پاپ دعوت می کنم که همت کنند و کانون خود را در خانه موسیقی راه‌اندازی کنند و ما نیز از آنها حمایت می‌کنیم.

وی درباره بررسی مشکلاتی که پیش از این برای موسیقی و به خصوص لغو کنسرت‌ها به وجود آمده بود، گفت: پیگیری‌های خوبی در این خصوص انجام شده؛ پیگیری‌های ما صرفا صنفی است و بیشتر باید خود دولت این مساله را پیگیری کند و البته می‌دانیم که پیگیری هم می‌کند.

وی ادامه داد: شخص وزیر ارشاد نیز پیگیر این مساله است و با توجه به نگاهی که ایشان دارد و معتقد است همه باید از مجوزهای وزارت ارشاد تمکین کنند تلاش دارند تا در گفتگو با سازمان‌ها و نهادهای دیگر مشکلاتی که پیش از این بودیم را از این پس شاهد نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز