خبرگزاری کار ایران

شعار روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۱۸ اعلام شد؛

موزه‌های تراپیوسته: رویکردهای نو، مردمان نو

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۴۵۹

شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) شعار روز جهانی موزه‌ها را برای سال آینده میلادی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم)، هر ساله شعاری را برای روز جهانی موزه‌ها (18 ماه می/ 28 اردیبهشت) اعلام می‌کند و فعالیت‌های خود طی سال را بر پایه آن سامان می‌دهد.

متن انگلیسی شعار ایکوم برای سال 2018 بدین شرح است:

INTERNATIONAL MUSEUM DAY

Hyperconnected Museums: New Approaches, New Publics

این شعار در ایران توسط نشریه تخصصی فرهنگ موزه به "موزه‌های تراپیوسته: رویکردهای نو، مردمان نو" ترجمه شده است.

بر این پایه، در دنیای در حال گسترش و به هم پیوسته امروز، درک نقش موزه‌ها بدون درنظر گرفتن همه ارتباطاتی که پیرامون آنها شکل می‌گیرد، ناممکن است. زیرا موزه‌ها، بخش جدایی ناپذیری از منظرهای فرهنگی، محیط طبیعی‌ و جامعه پیرامون خود هستند.

از سوی دیگر، فناوری به موزه‌ها فرصت می‌دهد تا با امکاناتی که از یک هشتگ ساده تا فناوری‌های پیچیده را شامل می‌شود، مخاطبانی فراتر از مخاطبان همیشگی را جذب کنند. برای برخی موزه‌ها نیز فناوری، لزوما وسیله‌ای برای رسیدن به ارتباطات جدید و جذب مخاطبان تازه نیست، بلکه آنها می‌کوشند تا با بهره‌گیری از فناوری، سمت و سویی مبتکرانه به مجموعه‌های خود ببخشند.

 بدین سان، در سال 2018 و بر پایه شعاری که ایکوم انتخاب کرده است، موزه‌های سرتاسر جهان به جست‌وجوی مخاطبانی تازه؛ یافتن رویکردهای نوین در موزه‌داری و تقویت ارتباطات خود ترغیب می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز