خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:

استان البرز سالن‌ تخصصی تئاتر و موسیقی ندارد/به دلیل کمبودها خیلی از هنرمندان البرزی جذب تهران می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۰۳۰

علی خیلدار تاکید کرد: ما سالن‌های تخصصی تئاتر و موسیقی نداریم. در استان البرز تنها ۴ سالن سینما وجود دارد که کفایت جمعیت حاضر را نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی خیلدار (سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز) با حضور در غرفه ایلنا در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات، درباره نحوه تخصیص بودجه ادارات کل ارشاد استان‌ها و پایین بودن اعتبارات فرهنگی استان‌ها گفت: مشکل بودجه فقط در حوزه فرهنگ و هنر وجود ندارد و آنچه که من می‌بنیم این است که تمامی حوزه‌ها از کمبودهای منابع مالی گلایه‌مند هستند و رنج می‌برند و نمی‌توانند برای برنامه‌ریزی‌های خودشان را به پیش ببرند. اما با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه فرهنگ؛ امروز از مهمترین مسائل و دغدغه‌های جامعه ما است و حتی آن را از اقتصاد هم مهم‌تر دانسته‌اند، می‌طلبد که مسئولان و مدیران در توزیع امکانات و اعتبارات نسبت به حوزه فرهنگ مخصوصا در شرایط موجود که از نظر فرهنگی به نوعی نیازمند به حمایت بیشتری برای مقابله با تهاجم‌ها و آسیب‌های اجتماعی هستیم، دقت و توجه بیشتری داشته باشند.

او تاکید کرد: اگر بخواهیم یک فعالیت فرهنگی - علمی و پژوهشی که تاثیر خوبی بر مخاطبان داشته باشد را رقم بزنیم؛ نیازمند امکانات و منابع مالی بیشتری هستیم. در استان البرز هم امروز از نظر سخت‌افزاری و امکانات کمبودهایی داریم. ما سالن‌های تخصصی تئاتر و موسیقی نداریم و در استان البرز تنها ۴ سالن سینما وجود دارد. استان البرز ظرفیت و پتانسیل بسیاری زیادی در عرصه‌های مختلف هنری دارد ولی به دلیل کمبودهای موجود خیلی از هنرمندان البرزی جذب استان تهران می‌شوند و مردم فرهنگ‌دوست البرز به نوعی از خدمات هنری هنرمندان خودشان محروم می‌شوند.

خیلدار سپس در تشریح برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌های اداره کل ارشاد استان البرز در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری یادآور شد: رویکرد ما در فعالیت‌های فرهنگی باتوجه به سیاست‌های کلان دولت برون‌سپاری و استفاده از بخش خصوصی و دعوت از سرمایه‌گذاران و خیرین فرهنگی است. در استان البزر خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی از نظر خیرین فرهنگی وجود دارد و ما باید زمینه‌های مناسب را فراهم کنیم تا خیرین به فعالیت‌های فرهنگی نیز وارد شوند و نباید این بار را تنها به دوش دولت بگذاریم. دولت خودش به اندازه کافی مشکلات دارد. سیاست ما این است که تا می‌توانیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم. در همین نیم‌سال اول سال ۹۶ نیز در حوزه‌های نرم‌افزاری فرهنگ توانسته‌ایم از بخش خصوصی استفاده کنیم و در بخش زیرساخت‌ها و سخت‌افزاری از منابع موجود استفاده ببریم. امیدوارم در نیم‌سال دوم به صورت جدی‌تری در این مسیر قدم برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز