خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش بازارهای الکترونیک صنایع‌دستی به 200 مورد

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۲۴۶

به گفته بهمن نامورمطلق (معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی) این سازمان ۵۰ بازارچه جدید برای صنایع دستی راه‌اندازی کرده‌ است و تعداد بازارهای الکترونیک صنایع دستی را از ۵ بازار الکترونیک به ۲۰۰ مورد افزایش داده‌ است که برخی‌ با بازارهای بین‌المللی در ارتباط هستند.

بهمن نامورمطلق (معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) با حضور در غرفه ایلنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، در پاسخ به سوال که صنایع‌دستی همیشه در فرغ موضوعات میراث‌فرهنگی و گردشگری واقع شده و برنامه‌های آن مدون و توام با ضمانت اجرایی نبوده است؛ آقای مونسان برای این حوزه چه تصمیم مشخصی دارند، گفت: ما به عنوان متخصصان حوزه صنایع‌دستی برنامه‌های خود را به ریاست سازمان میراث‌فرهنگی ارائه داده‌ایم تا انشاالله صنایع‌دستی به تدریج از زیر سایه‌ی دیگر حوزه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری خارج شود.

او ادامه داد: خوشبختانه نسبت به ۵ یا ۶ سال گذشته و خصوصا این اواخر صنایع‌دستی بهتر و بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و در بحث اشتغال‌زایی هم برنامه‌ریزی خوبی را شاهد هستیم. وقتی آقای مونسان به سازمان آمدند شخصا از ایشان پرسیدم که آیا رئیس‌جمهور برای حوزه‌های مختلف اولویت خاصی دارند که پاسخ دادند؛ خیر. اولویت اصلی برای رئیس‌جمهور اشتغال‌زایی در تمام حوزه‌ها مخصوصا اشتغال‌زایی برای جوانان است. امیدوارم برنامه‌های ما در بحث صنایع‌دستی هرچه زودتر مطالعه شود تا حمایت‌های لازم برای تجاری‌سازی و اشتغال‌زایی صنایع دستی جدی‌تر از قبل پیگیری شود.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا محدود بودن بازارهای فروش صنایع‌دستی به بازارهای فصلی و دوره‌ای مانعی بر راه تجاری‌سازی این صنعت محسوب نمی‌شود، بیان کرد: در حال حاضر بازار صنایع دستی ما محدود به بازارهای فصلی و دوره‌ای نیست. ما برای تجاری‌سازی صنایع‌دستی همزمان چندین طرح و استراتژی را پیش می‌بریم. رسیدگی به فروشگاه‌های موجود، راه‌اندازی بازارهای جدید، احیای بازارهای ستنی مثل عودلاجان و سرمایه‌گذاری در بازار الکترونیک ازجمله این برنامه‌هاست. ما ۵۰ بازارچه جدید برای صنایع‌دستی راه‌اندازی کرده‌ایم و تعداد بازارهای الکترونیک صنایع‌دستی را از ۵ بازار الکترونیک به ۲۰۰ مورد افزایش داده‌ایم که برخی‌هایشان با بازارهای بین‌المللی در ارتباط هستند. در کنار این موارد توجه به بازارهای فصلی را هم در دستور کار داریم.

نامورمطلق افزود: نمی‌گویم تجاری‌سازی بازار صنایع‌دستی ما ۱۰۰ درصد موفق بوده است اما رو به رشد است و باید بیشتر در این حوزه کار کنیم. باید در این مسیر تمام ژانرها و گونه‌های تجاری‌سازی اعم از بازارهای فصلی، دایم و فروشگاه الکترونیک را همزمان مدنظر داشته باشیم. نباید هیچکدام از این مسیرها را کنار بگذاریم چون بخشی از مخاطب را از دست می‌دهیم. ما حتی در مقوله حراجی‌ها هم سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و از این وجه هم غافل نیستم. ما از تمام گونه‌های تجاری‌سازی برای صنایع‌دستی استفاده می‌کنیم تا چرخ این صنعت بهتر و روان‌تر از همیشه بچرخد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز