خبرگزاری کار ایران

الگوسازی و جریان‌سازی در رأس توجه نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۸۰۳

نشست هم اندیشی طراحان و تولیدکنندگان مدولباس کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست هم‌اندیشی طراحان و تولیدکنندگان مدولباس کودک و نوجوان، عصر روز چهارشنبه، سوم آبان ماه 96 با حضور حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مینو پدرام، دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، برخی دیگر از دست‌اندرکاران این رویداد و جمعی از طراحان پارچه و لباس در باغ زیبا برگزار شد.

در آغاز این نشست از پوستر نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با طرحی از حسن آزادبخش رونمایی شد.

ارایه گزارش عملکرد دبیرخانه این جشنواره و برپایی جلسه پرسش و پاسخ با حضور طراحان، تولیدکنندگان و مسئولان برپایی نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان از اهم بخش‌های این مراسم بود.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این مراسم با اشاره به اینکه موضوعات گوناگونی در قالب تخصصی مورد نگاه ویژه قرار گرفته است، بیان کرد: خوشبختانه به مدد هنر طراحان لباس و پیگیری‌های انجام شده در بخش علمی و دانشگاهی و تأکید بر لزوم خروج از غفلت ورزیدن به لباس کودکان و نوجوانان کشورمان، حوزه پوشاک این گروه سنی، نظام برنامه¬ریزی و ساختار شنیداری تازه پیدا کرده است.

قبادی افزود: با همکاری وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی تدوین محتوای درسی، 15 عنوان با موضوعات مرتبط با حوزه مد و لباس در مقاطع تحصیلی مختلف در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: هم اکنون هزار واحد تولیدی در کشور برای این گروه سنی لباس تولید می کنند اما زمانی این ظرفیت و ساختار در خدمت جامعه است که بر اساس نیاز جامعه تعریف شده باشد.

قبادی، الگوسازی، جریان‌سازی و پاسخ به نیاز جامعه را از مهمترین اهداف برپایی نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان برشمرد و افزود: فعالان این حوزه و آنهایی که خواهان برندسازی هستند باید بدانند که ایجاد تعلق خاطر در بازار هدف از مهمترین نکات این موضوع است و امید است نخستین گام برپایی این جشنواره، هرچه محکم تر و قدرتمندتر برداشته شود تا اهداف مورد نظر در آینده نزدیک حاصل شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور همچنین از تولیدکنندگانی که تنها با تغییر سایز لباس بزرگسال به تولید لباس برای گروه سنی کودک و نوجاون اقدام می‌کنند، انتقاد جدی کرد.

در این نشست، مینو پدرام، دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با اشاره به اینکه تفکیک این جشنواره از سایر بخش‌های جشنواره فجر، یک نیاز اساسی و نقطه عطف بود، اظهار داشت: امیدواریم آثار این دوره از جشنواره به سمتی سوق یابد که الگوهای جدیدی به عرصه تولید رسد و معضلاتی که در این عرصه دیده می‌شود به مدد چنین جشنواره‌ای و همچنین با همراهی تمامی فعالان تا حدود قابل توجهی برطرف شود.

پدرام گفت: رنگ شناسی، روانشناسی گروه سنی مختلف و شناخت آناتومی و سایز در رسته کودک و نوجوان بسیار اهمیت دارد و از این رو تا پیش از آغاز جشنواره، نشست‌های تخصصی با موضوعات رنگ شناسی و روانشناسی کودک برپا می‌شود.

او با اشاره به تشکیل یک کانال تلگرامی برای این دوره از جشنواره با هدف هم‌افزایی بیشتر فعالان افزود: در روز پایانی آذرماه، مرحله نهایی داوری آثار انجام می‌شود و آثار راه یافته به بخش نمایش و گروه‌های منتخب برای حضور در مسابقه زنده طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان مشخص خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز