خبرگزاری کار ایران

آمادگی داروغه‌زاده برای مناظره با مسئولان حوزه هنری

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۲۲۱

ابراهیم داروغه‌زاده اعلام کرد که آماده است با مسئولان حوزه هنری درباره مدیریت در سینما مناظره کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم داروغه‌زاده (معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی) شامگاه دوشنبه (27 شهریور) در شبکه پنج سیما حضور پیدا کرد و به‌صورت زنده درباره برنامه‌های خود صحبت کرد.

داروغه‌زاده با اشاره به وضعیت سینما در سالهای اخیر گفت: از ١٠ سال گذشته تولیدات خارجی روند رو به رشدی در پرکردن اوقات فراغت جوانان ما داشته است و سریال‌های تلویزیونی امروز مخاطب زیادی پیدا کرده و سریال‌های امریکایی با زیرنویس زیاد شده است.

وی ادامه داد: این آثار، آسیب‌هایی به کشور ما وارد می‌کند که از جمله آن، این است که اغلب نوجوانان، تولیدات خارجی را می‌بینند و سبک زندگی‌شان تغییر می‌کند. وقتی جوان و مخاطب ما  ١٠ سال مخاطب سریال‌های امریکایی باشد، ناخودآگاه به آن کشور علاقه پیدا می‌کند و وقتی لازم داریم مردم پشت دولت باشند، متوجه می‌شویم، آنها با آن دولت متخاصم مشکلی ندارند.

دبیر جشنواره فیلم فجر با تاکید بر اینکه باید سهم سینمای ایران در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند، ادامه داد: از نظر کیفی باید پاسخگوی نیاز مخاطبان باشیم و نیاز مخاطب به فیلم‌ها و سریال‌های خارجی را کم کنیم و در مسیر درست قرار بگیریم و سینما را صنعتی کنیم. از نظر فرهنگی ما الان نمی‌توانیم با فرهنگ بیگانه رقابت کنیم و این موضوع بسیار خطرناک است. ما در تولیداتمان نقایصی داریم که باید آنها را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی بلندمدت برای سینما افزود:  در جمهوری اسلامی عمر مدیریت‌ها کوتاه است و باید ثبات مدیریتی در حوزه فرهنگ داشته باشیم. باید راهبرد ثابت داشته باشیم. چشم‌انداز ده ساله سینما این است که هر فردی می‌تواند در آینده با موبایل فیلم بسازد تا چند سال آینده فیلمساز نیازی به گرفتن مجوز ندارد، باید دید رابطه‌ها به چه شکلی باید باشد که هرکدام از فیلمسازان خودشان در نقش نظارت و ارزشیابی باشند.

داروغه‌زاده بر اجماع در مدیریت و تصمیم‌گیری تاکید کرد و افزود: یکی از مهمترین مقوله‌های اقتصادی ما فرهنگ و هنر است که سرمایه‌گذاری کمتری می‌خواهد ولی امکان عرضه گسترده برای محصولات فرهنگی وجود ندارد و یکی از بزرگترین موانع اجرا عدم اجماع است. در نظریه‌های مهم فرهنگی‌مان اجماع وجود ندارد.

داروغه‌زاده با اشاره به اینکه اگر فیلمسازی می‌خواهد فیلم اجتماعی بسازد باید تحقیقاتش علمی باشد، افزود: یکی از نیازهای مخاطب ما در شرایط فعلی سرگرمی است  متاسفانه در کشور ما زیر سه میلیون نفر به سینما می‌روند و ما باید  باید بتوانیم مخاطب بالقوه را بالفعل کنیم.

وی با اشاره به رفتار برخی نهادها با سینما گفت: آماده‌ایم با  مدیران حوزه هنری درباره سینما و مدیریت آن مناظره کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز