خبرگزاری کار ایران

تقدیر حسین علیزاده و کیهان کلهر از سفر اعتراض‌آمیز خانواده مشهدی نسبت به لغو کنسرت‌ها+فیلم و عکس

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۹۸۰

شب گذشته کیهان کلهر و حسین علیزاده با خانواده مشهدی که در اعتراض به لغو کنسرت‌ها راهپیمایی 60 روزه‌ای را به دور ایران آغاز کرده‌اند، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین علیزاده و کیهان کلهر که برای افتتاح خانه تنبور به روستای بانزلان از توابع کرمانشاه رفته‌اند، شب گذشته با خانواده مشهدی که در حمایت از موسیقی مقامی و اعتراض به لغو کنسرت‌ها مدتی‌ست راهپیمایی طولانی خود را به شهرهای مختلف ایران انجام می‌دهند، دیدار و از این حرکت آنها ابراز خشنودی کردند.

کلهر و علیزاده در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با این خانواده، از حرکت جالب آنها در حمایت از اهالی موسیقی و فرهنگ ایران تقدیر کرده و با آنها عکس یادگاری گرفتند.

تقدیر حسین علیزاده و کیهان کلهر از سفر اعتراض‌آمیز خانواده مشهدی نسبت به لغو کنسرت‌ها+فیلم و عکس

این در حالی بود که بسیاری از حاضران در این مراسم نیز به محض دیدن این خانواده مشهدی ضمن اعلام حمایت از آنها، درباره چند و چون این راهپیمایی و سختی‌های آن جویا شده و در نهایت با آنها عکس یادگاری می‌گرفتند.

احمد مهرچیان ۴۳ روز قبل به همراه همسرش دکتر زهره براتی، پسر ۴ ساله‌‌اش کورش و دختر ۶ ساله‌‌اش باران راهپیمایی خود را با شعار "حق داریم آوازهای سرزمین مادری را در شهرمان بشنویم" از شهر مشهد آغاز کردند و طی این سفر طولانی ضمن حمایت از فرهنگ موسیقی کشورمان، به دیدار اساتید مختلف این رشته در شهرهای مختلف رفته‌اند.

احمد مهرچیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره واکنش‌های مردم به حرکت آنها گفت: خوشبختانه برخوردهای بسیار جالبی را از سوی مردم خونگرم مناطق مختلف کشورمان شاهد هستیم. به هر منطقه که می‌رویم با صحنه‌های بسیار جالبی روبرو می‌شویم.

زهره براتی نیز به خبرنگار ایلنا گفت: پس از انعکاس خبر راهپیمایی ما در رسانه‌ها، شاهد هستیم که بسیاری از مردم کشورمان از آن حمایت کرده‌اند و این برای ما بسیار جالب است. به هر جا که می‌رویم مردم ما را می‌شناسند و بسیاری نیز نشان می‌دهند که شعار "حق داریم آوازهای سرزمین مادری‌مان را در شهرمان بشنویم" تا چه حد برایشان دغدغه است.

این خانواده مشهدی سفر خود را از بارگاه مقدس امام رضا (ع) آغاز کرده‌اند و در طی این سفر از مشهد به خواف، تایباد، تربت جام و نیشابور رفته‌اند سپس به تهران آمده و با شهرام ناظری و حافظ ناظری ملاقات کرده‌اند. آنها در ادامه سفر خود به سمت قم، کاشان، اصفهان، قزوین، زنجان و ارومیه حرکت کرده‌اند.

این خانواده در ادامه به ارومیه رفته و با استاد دهقان ملاقات کرده‌اند. همچنین در تبریز به دیدار اسفندیار قره‌باقی رفته، در تبریز با علیرضا قربانی و در اصفهان با سالار عقیلی دیدار کرده‌اند. سپس سفر خود را به کردستان ادامه داده‌اند.

این خانواده مشهدی روز گذشته برای دیدن مراسم افتتاح خانه تنبور به روستای بانزلان از توابع کرمانشاه رفتند. آنها معتقدند بسیاری از مردم مشهد نیز مانند آنها؛ هم به شعائر مذهبی اعتقاد دارند و هم به فرهنگ موسیقی کشورشان؛ اما این خواسته آنها آنگونه که باید و شاید؛ مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

احمد مهرچیان پیشتر نیز به خبرنگار ایلنا گفته بود: "این راهپیمایی با پای پیاده و با یک کوله صورت می‌گیرد که اصلاحا به آن "بک پکر(کوله‌گرد)" می‌گویند. در این نوع مسافرت، افراد ملزومات‌شان را در یک کوله قرار می‌دهند و با پای پیاده مسافرت می‌کنند؛ البته گاهی سوار کامیون یا تریلی هم می‌شوند اما به هیچ عنوان از اتوبوس و مینی‌بوس و اتومبیل‌های سواری استفاده نمی‌کنند."

در اینجا می توانید فیلم بخشی از دیدار حسین علیزاه با این خانوده مشهدی را ببینید:

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز