خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه طراحی قالی در موزه فرش برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۹۴۷

نمایشگاه طراحی قالی محمد حسین بنام، از روز پنج شنبه 9 شهریور الی 30 شهریور 96 در موزه فرش آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه طراحی قالی محمدحسین بنام، از روز پنج شنبه 9 شهریور الی 30 شهریور 96 در موزه فرش آغاز به کار می‌کند. این نمایشگاه با هدف معرفی نمونه‌هایی از آثار و طراحی نوین در طراحی قالی برگزار می‌شود.

این مجموعه شامل سفره، خورجین، گلیم و قالیچه با میانگین قدمت حدود 100 سال به نمایش در می‌آید.

محمد حسین نجف‌زاده که در تبریز با عنوان (بنام) مشهور است، یکی از طراحانی است که با ایجاد سبکی نو و شکستن قید و بندهای طراحی نام خود را با نام فرش ایران و به خصوص فرش تبریز همراه کرده است. ذوق به نقاشی که از دوران کودکی با روح وی عجین شده بود و در تمام دوران تحصیلی با او همراه بود، وی را بر آن داشت تا جهت شکوفایی استعداد درونی و پاسخ به علایق و تمایلات روحی، رشته طراحی قالی و مینیاتور را انتخاب کند.

همچنین کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقا سطح آشنایی بازدید کنندگان با مباحث تخصصی فرش دست بافت به همت موزه فرش ایران در طول مدت برگزاری نمایشگاه اجرا می‌شود.

کارگاه آموزشی با حضورِ محسنی (نویسنده و محقق قالی)، جواد گلستانی (پژوهشگر قالی)، و مهدی لزیری (استاد دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز) از برنامه‌های آموزشی این موزه در نمایشگاه فرش دستباف است.

این نمایشگاه همه روزه از ساعت 14 تا 19 بعد از ظهر آماده بازدید است.

موزه فرش در خیابان کارگر شمالی تقاطع فاطمی قرار دارد.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 88962093 تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز