خبرگزاری کار ایران

رابطه یک مادر و دختر و تفاوت نسل‌ها در آخرین رمان بلقیس سلیمانی

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۰۳۹

بلقیس سلیمانی (نویسنده) از تحویل رمان تازه‌اش به ناشر خبر داد.

بلقیس سلیمانی (نویسنده) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از تحویل رمان تازه‌اش به ناشر خبر داد و گفت: نگارش آخرین رمانم به نام «آن مادران، این دختران» به اتمام رسیده و آن را برای طی مراحل اداری دریاقت مجوز و چاپ به نشر ققنوس سپرده‌ام. این داستان؛ روایت رابطه یک مادر و دختر و تفاوت نسل‌ها است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا رمان «آن مادران، این دختران» نیز همچون دیگر کارهای شما تم سیاسی و ارجاع به جامعه ایران دهه 60 دارد یا خیر، بیان کرد: نه این رمان اصلا فضای سیاسی ندارد و سوژه امروزی دارد و امروز را حکایت می‌کند. شخصیت اصلی داستان مدام به سال‌های قبل زندگی‌‌اش بازمی‌گردد ولی داستان اصلا سیاسی نیست. از لحاظ فضای مکانی هم اتفاقات داستان در گوران و تهران حال حاضر می‌گذرد.

بلقیس سلیمانی (زاده ۱۳۴۲ در کرمان)، داستان‌نویس و منتقد ادبی و پژوهشگر معاصر ایرانی است.

کتاب‌های «بازی آخر بانو»، «بازی عروس و داماد» و «خاله بازی» از آثار اوست که همگی بیش از پنج بارتجدید چاپ شده‌اند و رمان بازی آخر بانو برندهٔ جایزه ادبی مهرگان و بهترین رمان بخش ویژهٔ جایزهٔ ادبی اصفهان در سال ۱۳۸۵ شده ‌است.

او در رشته کارشناسی ارشد فلسفه تحصیل کرده‌است. بیش از هشتاد مقاله در مطبوعات نوشته‌است و برخی از داستان‌های وی به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی و عربی ترجمه شده ‌است. او داوری برخی جایزه‌های ادبی ازجمله جشنواره بین‌المللی برنامه‌های رادیویی و جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی را برعهده داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز