خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

فرهاد توحیدی: وزیر آینده ارشاد شجاعانه جلوی فشارهای حوزه فرهنگ بایستد

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۷۹۹

فرهادی توحیدی معتقد است؛ آقای صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم باید در عین شجاعت به امنیت شغلی سینماگران توجه کند.

فرهاد توحیدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به خواسته‌های سینماگران از دولت دوازدهم و وزیر ارشاد دولت گفت: یکی از اصلی‌ترین کارهایی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید انجام بدهد؛ توجه به امنیت شغلی است و مهم‌ترین کاری که آقای صالحی به عنوان وزیر ارشاد در این راه باید انجام بدهد؛ بردن لایحه نظام صنفی سینمایی و لایحه نظام هنری به مجلس است.

 عضو سابق هیات مدیره خانه سینما، امنیت شغلی را مهم‌ترین مسئله روز در سینما دانست و افزود: مسئله اصلی در سینمای امروز امنیت شغلی است. باید با ایجاد فضای امن و امنیت در سینما و تلاش برای حضور سرمایه‌ها در این حوزه، به سمت رونق سینما حرکت کرد.

توحیدی با اشاره به کارهایی که در دولت یازدهم انجام شده، گفت: یکی از اتفاقاتی که در دولت یازدهم رخ داد تلاش برای فروش فیلم‌های سینمایی بود. درست است که امروز فیلم‌ها خوب می‌فروشند اما این قاعده‌ی فروش به همه فیلم‌ها تعلق ندارد و همه فیلم‌ها نمی‌توانند در این مسیر به فروش موفقی دست یابند.

وی با تاکید بر مشارکت بیشتر بخش‌های غیردولتی در سینما ادامه داد: باید دولت راه را هموار کند تا هرچه بیشتر به سمت سرمایه‌گذاری وسیع در بخش خصوصی حرکت کنیم و این مشارکت عمومی شود.

توحیدی افزود: مشارکت بیشتر بخش خصوصی باعث افزایش تولید فیلم و سایر محصولات می‌شود و با افزایش تولید فیلم‌های خوب سایر بخش‌های سینما همچون سالن‌سازی نیز رونق می‌گیرد.

توحیدی بر لزوم به‌روز شدن سیاست‌ها و روش‌های اجرایی در سینما تاکید کرد و افزود: نظارت‌های سلیقه‌ای باید کاهش پیدا کند و بساط نظارت سلیقه‌ای برچیده شود. دولت باید به سمت کوچک شدن حرکت کند و فقط بر اجرای سیاست‌ها نظارت کند و تصدی‌گری دولت کم شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های سیدعباس صالحی در مقام وزیر ارشاد آینده دولت گفت: امیدوارم آقای صالحی؛ شجاعت به خرج داده و بتواند در مقابل فشارهای خارج از حوزه فرهنگ که به فرهنگ وارد می‌شود، بایستد.

توحیدی ادامه داد: متاسفانه امروز وضعیت فرهنگ اصلا خوب نیست و بسیاری از دستگاه‌های دیگر که در فرهنگ‌سازی مسئولیت دارند به هیچ عنوان پاسخگو نیستند و فقط وزیر ارشاد باید پاسخگوی حوزه فرهنگ و حتی باید رفتار دستگاه‌های دیگر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز