خبرگزاری کار ایران

غلامرضا شجاع خبر داد:

دیدار رئیس و نایب رئیسان اتحادیه چاپخانه‌داران البرز با رئیس کمیسیون صنایع مجلس

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۰۷۵

نماینده اتحادیه‌های چاپ استان‌های کشور به جز تهران، رئیس و نایب رئیسان اتحادیه چاپخانه‌داران البرز با رئیس کمیسیون صنایع مجلس و نماینده کرج دیدار کردند.

غلامرضا شجاع (نماینده اتحادیه‌های چاپ استان‌های کشور به جز تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از ملاقات رئیس و نایب رئیسان اتحادیه چاپخانه‌داران البرز با رئیس کمیسیون صنایع مجلس و نماینده کرج خبر داد و گفت: دیروز به همراه رئیس و نایب رئیسان اتحادیه چاپخانه داران البرز، آقایان جوادی، عسگری و بیرجانی جلسه‌ای با عزیر اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس و نماینده مردم کرج داشتیم. در این دیدار موضوع مشکلاتی که مالیات مخصوصا مالیات بر ارزش افزوده برای صنعت چاپ به وجود آورده را مطرح کردیم.

این فعال صنعت چاپ ادامه داد: درخواست کردیم در تصویب ماده قانونی جدید مرتبط مشکلات مالیاتی چاپخانه‌ها لحاظ شود. همچنین درباره بند ۱۶ ماده ۲ قانونی که صنعت چاپ را از زیرمجموعه ارشاد به زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل می‌کند نیز مباحثی را یادآور شده و درخواست پیگیری جدی آن را داشتیم.

شجاع تاکید کرد: به رئیس کمیسیون صنایع مجلس جایگاه و اهمیت صنعت چاپ در جهان و موقعیت آن در ایران را یادآوری کرده و گلایه اتحادیه‌های صنعت چاپ استان‌های کشور از عدم حمایت و همراهی اتاق اصناف در انجام وظایف خود در قبال آن‌ها را به نماینده مجلس منتقل کردیم. از دیگر مشکلات ما اهالی چاپ لیتوگرافان، صحافان و چاپخانه داران که در این دیدار مطرح شد نگاه یکسان مالیاتی به واحدهای توزیعی و تولیدی است که اتاق اصناف هم متاسفانه همین نگاه اشتباه را در توافق با سازمان مالیاتی کشور دنبال کرده و می‌کند.

او افزود: توضیح دادیم که واحد چاپی فقط برای خدمات چاپ باید ارزش افزوده پرداخت کند نه کل قیمت تمام شده کالا، مثلا نزدیک به ۹۰ درصد قیمت تمام شده‌ کتاب را پول کاغذ، جلد و چسب و لیتوگرافی به خود اختصاص می‌دهند و تنها ۱۰ درصد این قیمت اجرت چاپخانه است که ما هم باید مالیات افزوده همین ۱۰ درصد را پرداخت کنیم. بر طبق قانون کتاب، انتشارات و مطبوعات از پرداخت مالیات معاف هستند ولی با شیوه فعلی چاپخانه نیز مالیات بر ارزش افزوده را از این کالاهای فرهنگی دریافت می‌کند و عملا قانون معافیت مالیاتی فرهنگی نقض می‌شود که اشکال قانونی به وجود می‌آورد. درثانی پدیدآورنده که در این قانون مشمول معافیت شده تنها ناشر را شامل نمی‌شود.

نماینده چاپخانه‌های استان‌های کشور به جز تهران در پایان گفت: چاپخانه‌ای که با چک شش ماهه اجرت خود را دریافت می‌کند چگونه باید مالیات آن را تمام و کمال سر سه ماه پرداخت کند. اجرت لیتوگرافی و چاپ در این سال‌ها نه تنها افزایش نداشته که به خاطر رقابت منفی کاهش هم داشته است، ولی مبلغ مالیات‌ها افزایش داشته است. به همین دلایل است که تیراژ روزنامه و کتاب در کشور ما نزول داشته و عملا کتاب از سبد خرید ایرانی‌ها حذف شده که اصلا زیبنده نظام اسلامی ما نیست. به رئیس کمیسیون صنایع مجلس هم گفتیم ما خواهان عدالت مالیاتی هستیم نه معافیت مالیاتی، برای همین می‌توان مثل طلا مالیات ارزش افزوده چاپ هم ۳ درصد باشد نه ۹ درصد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز