خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری "شب دشنه‌های بلند" مطرح شد؛

باید تهیه‌کنندگان تئاترهای مستقل را حمایت کرد/حضور مرضیه وفامهر پس از 7 سال بر صحنه تئاتر

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۳۱۶

مرضیه وفامهر درباره نمایش «شب دشنه‌های بلند» گفت: در متن شخصیت‌هایی وجود دارند که شبیه‌اش تا به حال نبوده. یک درونیتی در لایه‌های زیرین این نمایشنامه قرار دارد که با ظرافت هنری خوبی در متن اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری نمایش «شب دشنه‌های بلند» 26 تیرماه 1396 در تماشاخانه پالیز برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی شمس (نویسنده و کارگردان نمایش) گفت: هر شب در این نمایش یک بازیگر مهمان داریم که روایت نمایش را برعهده دارد. در روز افتتاحیه پوریا شکیبایی که راوی نمایش است خودش نقش بازیگر مهمان را هم ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: این متن تاکنون منتشر نشده و 20 خرداد 1395 نگارش آن پایان یافت و از همان روز نخست بازیگران نمایش برای من معلوم بودند که چه کسانی هستند. در این کار هم مثل بقیه کارها حضور مؤلف در متن اصالت دارد و از شکست زمانی و برخورد ناموازی با زمان استفاده کرده‌ام.

شمس در ادامه گفت: سعی می‌کنم این نمایشنامه را به زودی چاپ کنم. در این نمایش از اسامی خاصی استفاده شده که از چهره‌های مطرح ادبیات و هنر هستند ولی این باعث نمی‌شود مخاطب عام که با این اسامی آشنایی قبلی ندارد؛ از سیر نمایش غافل بماند.

شمس در رابطه با تهیه‌کنندگان تئاتر خصوصی گفت: این مسئله مهمی است که فردی به عنوان تهیه‌کننده روی پروژه‌های ریسک‌پذیری که در آن بازیگران تجاری حضور ندارند، سرمایه‌گذاری کند و چقدر خوب است که چنین تهیه‌کنندگانی را حمایت کنیم. من هم در اینجا از نشاط پورفراهانی که تهیه‌کنندگی این کار مستقل را برعهده گرفت، تشکر می‌کنم.

 وی افزود: حضور مرضیه وفامهر، پس از هفت سال دوری از صحنه‌ی تئاتر اتفاق خجسته‌ای است.

سپس امیرحسین دوانی (طراح صحنه و لباس) گفت: چیزی که دست‌مایه اصلی ما در طراحی صحنه این نمایش شد از خود متن داستان می‌آید. قدیمی‌ترین تجربه‌ها را با علی شمس دارم و این متن او متن متفاوتی است.

در ادامه‌ نشست، سام کبودوند (بازیگر) اظهار داشت: این کار، پنجمین کار مشترک من با علی شمس است. در چهار کار به عنوان بازیگر در نمایش‌هایش بازی کردم و در دو کار هم با هم همبازی بودیم. جنس کارهای او را می‌شناسم و می‌دانم که چه می‌خواهد بگوید. کارهای تئاتری امروزی بیشتر تبلیغات است تا تئاتر. امیدوارم این تئاتر معنای واقعی تئاتر را به مردم نشان دهد.

سپس مرضیه وفامهر، از بازیگران این نمایش، هم گفت: متن علی شمس را خیلی دوست داشتم. در متن شخصیت‌هایی وجود دارند که شبیه‌اش تا به حال نبوده. واقعاً متنی که دقیق نوشته شده باشد کم است و باز متنی که بخواهد دقیق اجرا شود کمتر. یک درونیتی در این متن وجود دارد که توضیحش برایم امکان‌پذیر نیست. این درونیت در لایه‌های زیرین این نمایشنامه قرار دارد که با ظرافت هنری خوبی در متن اتفاق می‌افتد. امیدوارم مخاطب هم آ‌ن را بفهمد.

نمایش «شب دشنه‌های بلند» از یکم تا 31 مردادماه در نمایش‌خانه پالیز روی صحنه خواهد رفت.

افتتاح این نمایش توسط پوریا شکیبایی انجام می‌شود و اثر به زند‌ه‌یاد خسرو شکیبایی تقدیم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز