خبرگزاری کار ایران

تماشای «جن‌گیر» در «آس»

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۹۳۵

فیلم سینمایی «جن‌گیر» به کارگردانی«ویلیام فریدکین» در کافه گالری «آس» تهران روی پرده می‌رود و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، فیلم سینمایی «جن‌گیر» The Exorcist به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «ویلیام فریدکین» براساس رمانی به همین نام نوشته «ویلیام پیتر بلتی» و با بازی «الن برستین»، «ماکس فون سیدو»، «جیسون میلر»، «لی جی کاب»، «لیندا بلر» و «آیلین دیتز» به مدت 122 دقیقه، محصول سال ۱۹۷۳ کشور آمریکا در ساعت 21 دوشنبه 29 خرداد ماه جاری در شب‌های اکران پوسترهای اورجینال کلاسیک سینمای جهان از سال‌های ١٩٤٠ تا ١٩٧٠ در تراس و فضای باز کافه گالری «آس» تهران روی پرده می‌رود و با حضور «مازیار فکری ارشاد» منتقد سینما نقد و بررسی می‌شود.

«جن‌گیر» یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت به‌شمار می‌رود و در چهل و ششمین مراسم جایزه اسکار، موفق به کسب ۲ اسکار در رشته‌های «بهترین فیلم‌نامه اقتباسی» و «بهترین صدا» شد.

«ساموئل گلدوین» Samuel Goldwyn تهیه‌کننده نام‌آشنا در رابطه با پوسترهای سینمایی این‌گونه بیان کرده است: این پوسترها نوعی از تبلیغات هستند که من خیلی دوست دارم چون تنها حقایق را بیان می‌کند و هیچ‌گونه اغراقی در آن دیده نمی‌شود. دهه‌های 1930 تا 1970 را به جرأت می‌توان دوران طلایی و پرشکوه پوسترهای سینمایی نامید. هدف اصلی این پوسترها در ابتدا نشان دادن ماهیت کلی و مضمون یک فیلم در نگاهی اجمالی به بینندگان است که در حال حاضر احتمالا بسیاری این فیلم‌ها را ندیده‌اند. این پوسترها بزرگنمایی ماهیت یک فیلم برای همه اقشار مختلف جامعه در سنین مختلف است. تفاوتی هم ندارد که در چه طبقه اجتماعی قرار داشته باشند.

نمایش این مجموعه مختصر آثار سینمایی به طور قطع بخش کوچکی از تاریخ پوسترهای سینمایی به شمار می‌آید که به روایتی به نظر می‌آید که به حیطه فراموشی سپرده شده و نمایش آن در این لحظات، شاید یادآور آن دوران با شکوه سینما باشد که تصویر اندکی از آن در اذهان باقی مانده است.

علاقمندان می‌توانند همه روزه و بصورت رایگان از ساعت ۱۰ قبل از ظهر الی ۲۳ از نمایشگاه پوسترهای کلاسیک سینمای جهان در گالری «آس» تهران به مدیریت دکتر «کامران هروی» واقع در خیابان شریعتی، بالا‌تر از قیطریه، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ بازدید کنند و در کنار دیدن این آثار ارزشمند سینمایی، از طریق هدفون؛ آنونس، تیزر، سکانس برگزیده و یا دیالوگ‌های این فیلم‌های خاطره‌انگیز سینما را گوش دهند و از آن لذت ببرند و همچنین هر شب به تماشای یکی از فیلم‌های خاطره انگیزه سینمای جهان با نقش آفرینی ستاره‌های سینما بنشینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز