خبرگزاری کار ایران

یادداشت افشین علا درباره حوادث تروریستی تهران؛

ایران همچنان امن‌ترین کشور منطقه است

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۰۲۲

تکفیری‌ها و حامیان‌شان باید منتظر انتقام سخت ایران باشند. هم به خاطر ریخته شدن خون مردم بی‌گناه، هم به خاطر هتک حرمت به دو نماد اسلامیت و جمهوریت در پایتخت ایران.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین علا (شاعر) در یادداشتی تحت عنوان «چشم ترامپ و آل سعود روشن!» به حادثه تروریستی دیروز در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) پرداخته است.

 مشروح این یادداشت به شرح زیر است:

بالاخره تکفیری‌های دست پرورده وهابیت موفق شدند زهر خود را به کام امن‌ترین کشور منظقه و اصلی‌ترین قطب ضد داعش جهان بریزند و شهروندان بی‌گناه را در تهران به خاک و خون بکشند.

حال که حامیان تروریست‌های تکفیری به خود جرأت داده‌اند دامنه جنایات عوامل‌شان را از برخی کشورهای منطقه و پایتخت‌های اروپایی به ایران امن و مقتدر هم گسترش دهند، زمان آن رسیده که به طور جدی برای کندن این دندان فاسد از کام جهان اسلام چاره اندیشی شود.

بیشتر کشورهای منطقه و دولت‌های غربی ضمن محکومیت این اقدام تروریستی با ایران اعلام همبستگی کرده‌اند، همان گونه که ایران در موارد تروریستی مشابه در منطقه و کشورهای غربی با آنان همدردی کرده بود.

هنوز از موضع دولت‌های آمریکا و عربستان خبری نرسیده است. هرچند ما به همدردی کسانی چون ترامپ و سلمان نیازی نداریم و آنان را عامل اصلی تقویت داعش در منطقه و جهان می‌دانیم. وقتی دولت آمریکا نقش مستقیم سعودی‌ها را در حادثه‌ای به بزرگی یازده سپتامبر نادیده می‌گیرد و از خون شهروندان خود نیز می‌گذرد، برای ما نیز دلش نخواهد سوخت. همین چند روز پیش بود که عمق هم پیمانی دولت آمریکا با حکومت بدوی و قبیله ای آل‌سعود را دیدیم. بنابراین حق داریم دولت آمریکا را مسئول اصلی این جنایت‌ها بدانیم.

حفظ امنیت اسرائیل برای آمریکا و بازوی وهابی‌اش در منطقه به قدری حیاتی است که با خلق پدیده داعش، انگیزه‌ها را از ضدیت با اسرائیل به نفی محور مقاومت ضدصهیونیستی یعنی ایران، سوریه و حزب‌الله معطوف ساختند. هرچند هزینه این اقدام راه افتادن حمام خون در خاورمیانه یا حتی پایتخت‌های اروپایی باشد.

دولت آمریکا با وقاحت تمام ضمن تروریست خواندن ایران اسلامی، در حمایت از وهابیون سنگ تمام گذاشته است. به واسطه همین پشت گرمی‌هاست که آل‌سعود چنان گستاخ شده‌اند که علاوه بر کشتار شیعیان عراق، یمن، بحرین و... به محض دیدن کمترین نشانه تمرد از سوی دولت هم پیمان خود قطر، این کشور را نیز در معرض تهدید قرار داده است.

بدیهی است ضریب بالای امنیت در داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران، همواره خار چشم آتش افروزان منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است. اکنون که تکفیری‌ها موفق شدند خود را به قلب ایران برسانند، باید به ترامپ و آل‌سعود تبریک گفت!

اما این چشم‌روشنی دیری نخواهد پایید. به زودی حامیان ترور، ضرب شست سنگینی از ایران مقتدر خواهند خورد. این اقدام کور و نابخردانه هم بر اتحاد و همدلی ملت ایران با نظام اسلامی خواهد افزود، هم سبب بیداری بیشتر افکار عمومی در منطقه و جهان خواهد شد. دولت‌های غربی نیز بیشتر به خطر آتش‌افروزی‌های ترامپ و آل‌سعود پی‌خواهند برد.

بی‌شک انتخاب دو مکان نمادین یعنی مقبره بنیانگذار فقید نظام و مجلس شورای اسلامی برای حملات تروریستی، تصادفی نبوده است. تکفیری‌ها و حامیان‌شان باید منتظر انتقام سخت ایران باشند. هم به خاطر ریخته شدن خون مردم بی‌گناه، هم به خاطر هتک حرمت به دو نماد اسلامیت و جمهوریت در پایتخت ایران.

این حادثه خونین نه تنها نشانه ضعف اطلاعاتی و امنیتی نهادهای مسئول نیست، که ملت ایران را نسبت به تلاش‌های ارزشمند آنان در سال‌های اخیر آگاه‌تر کرده است. تصور کنید این اتفاق می‌توانست در مراسم سالگرد امام در میان انبوه جمعیت رخ دهد. ایران با توجه به عمق کینه وهابیت و حامیان جهانی‌اش، همچنان امن‌ترین کشور منطقه است و ما این موهبت را مدیون نهادهای مقتدر نظام همچون سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات هستیم.

اگر داعش توانست خود را با لباس زنانه به مردم بی دفاع برساند، باید منتظر انتقام مردانه رزمندگان ایران در جبهه نبرد باشد. همان‌گونه که در موصل، رقه و سایر نقاط تحت اشغال خود گرفتار و زمین‌گیر شده است. بی‌شک این جنایت‌ها نیز حاصل ضعف و زبونی آنان در عراق و سوریه و شکست محاسبات آل‌سعود و هم پیمانانش در منطقه است.

سخن آخر این که جنایت اخیر داعش سبب اتحاد بیشتر همه جناح‌های سیاسی و آحاد ملت ایران حول محور رهبری مقتدر نظام خواهد شد. ضمن آنکه هرگونه تلاش نامیمون برای تفرقه‌افکنی بین نیروهای انقلاب گناهی نابخشودنی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز