خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

لزوم اصلاح صدور پروانه نشر برای کمک به کاهش تخلفات

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۹۱۰

بحث تخلفات ناشران پیگیری می‌شود و حتی گزارش‌هایی از تخلف کوچک و جزئی به صورت مصداقی در دست پیگیری است.

هومان حسن‌پور (مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اقدامات صورت گرفته برای برخورد با ناشران متخلف حاضر در این دوره گفت: در حال حاضر همچون دو سه سال گذشته به جد بحث تخلفات ناشران پیگیری می‌شود و حتی گزارش‌هایی از تخلف کوچک و جزئی به صورت مصداقی در دست پیگیری است.

او در پاسخ به سوال که چرا با وجود صدور رای و احکام مختلف برای متخلفان در این سه سال همچنان شاهد تخلف توسط برخی از ناشران هستیم نیز بیان کرد: واقعیت این است که احکام در حال حاضر به قدر کافی سنگین و کافی هستند. مسئله حجم و گستردگی این تخلفات است، شما اگر یک مورد را مشاهده می‌کنید مطمئن باشید که ده مورد دیگر جمع‌آوری شده است. اگر احکام سنگین‌تر شوند آن وقت گلایه می‌کنند که تمام غرفه‌ها بسته شده است!

حسن‌پور افزود: درست است که صنف باید به صورت جدی مسئله تخلفات را پیگیری کرده و به دنبال راه‌حل جدی برای رفع آنها باشد اما در این مسیر علاوه بر اینکه به ابزار و اهرم لازم نیاز داریم، باید موضوع مجوزها و پروانه‌های بی‌حساب و کتاب نشر هم بررسی شود. در حال حاضر به قدری مجوز و پروانه نشر به سهولت صادر می‌شود که مثلا ناشر امسال تخلف کرده و محروم شده است اما سال آینده با یک پروانه دیگر وارد فضای نشر و نمایشگاه کتاب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز