خبرگزاری کار ایران

در مراسم رونمایی از کتابخوانی دیجیتال قوانین و مقررات مطرح شد؛

مجید انصاری: با تصویب لایحه تعارض منافع اتفاقاتی مثل حقوق‌ها یا املاک نجومی تکرار نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۷۵۲

مراسم رونمایی از کتابخانه دیجیتال قوانین و مقررات؛ بعدازظهر امروز سه شنبه 19 اردیبهشت ماه؛ با حضور حجت‌الاسلام مجید انصاری در شهرآفتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید انصاری در مراسم رونمایی از کتابخوانی دیجیتال قوانین و مقررات؛ با اشاره به اهمیت بحث کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام و مثبت خواندن واسپاری امور نمایشگاه به صنف، درباره شیوه درست ممیزی گفت: نگاه دولت به ممیزی این است که صاحبان صنف و دست‌اندرکاران فرهنگی با دولت همکاری داشته باشند تا فضای فکری سالم برای جامعه مهیا شود. اطلاعاتی که به ذهن و حافظه وارد می‌شود باید اطلاعات مفید باشد اما تشخیص بدون فایده یا یکجانبه ممیزی توسط دولت؛ مفید و فایده نیست.

وی افزود: خوشبختانه رابطه خوبی با موسسات انتشاراتی برقرار شده تا در وحوزه ممیزی با آنها مشورت شود.

معاون حقوقی نهاد ریاست جمهوری سپس در توضیح آثار منتشر شده از سوی این معاونت گفت: معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری در دولت یازدهم سعی داشته تا اثار مختلفی را برای آشنایی جامعه با قوانین منتشر کند. ما ششصد کتاب در 300 عنوان منتشر کردیم که همگی به صورت جامع قوانین حوزه‌های مختلف را شامل می‌شوند. هدف ما تسهیل دسترسی مردم به قوانین آگاه شدن آنها نسبت به حق و حقوقشان در 100 سال گذشته و نیز قوانین مختلف و بعضا هم‌پوشان تصویب شده است که آخرین اصلاحی آنها در این کتابها توضیح داده شده است.

وی تاکید کرد: یک اثر مهم در دست ما شفاف‌سازی قوانین برای مردم است و به زودی لایحه شفافیت به مجلس تقدیم می‌شود. همچنین لایحه تعارض منافع را برای جلوگیری از تصمیم‌گیری نهادها و اشخاص که خود ذینفع هستند در دستور کار داریم و این شیوه دیگر اتفاقاتی مثل حقوق‌های نجومی یا املاک نجومی را شاهد نخواهیم بود چون کسانی که خودشان ذینفع هستند نمی‌تواند برای منفعت خودشان تصمیم بگیرند. ما در بحث دستگاه‌های ناظر در انتخابات  که بعضا خود کاندیدا هم هستند این تعارض منافع را می‌بینیم مثل بحث مجلس خبرگان. همگی این موضوعات در لایحه تعارض منابع پرداخته شده است.

وی در پایان گفت: برگزاری جلسات آموزشی در حوزه حقوق شهروندی نیز در دستور کار است تا مطالبه‌گری مردم افزایش پیدا کند. همچنین درصدد هستیم با تعامل با قوه قضاییه و دیگر مسوولان مثل نهادهای وابسته به رهبری شهرداری، شورای نگهبان و ... زمینه بهتر و راحت‌تر اجرای منشور حقوق شهروندی را فراهم کنیم.

در پایان مراسم از کتابخوانی دیجیتال قوانین مقررات رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز