خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:

۱۲ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر بیمه می‌شوند/دنبال تصویب لایحه معافیت مالیاتی هنرمندان هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۱۵۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اگفت: امروز با انعقاد این تفاهم‌نامه 12 هزار نفر به مجموع بیمه شدگان اضافه می‌شود تا احساس امنیت شغلی را در اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی برای بیمه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ظهر امروز (دوشنبه 18 خرداد) در تالار وحدت منعقد شد.

سیدرضا صالحی‌امیری همچنین با اشاره به بحث مالیات گفت: امروز امضای تفاهم‌نامه‌ای را نیز با وزیر اقتصاد و دارایی داشتیم که به اطلاع نهادهای صنفی فرهنگی و هنری خواهد رسید. امیدواریم با فوریت به تصویب مجلس برسد تا شاهد معافیت‌های مالیاتی اصحاب فرهنگ و هنر باشیم و دیگر در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشیم.

صالحی‌امیری با بیان اینکه سیاست ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبتنی بر چند اصل است که از روز اول دولت تابه امروز به آن وفادار بوده‌ایم، گفت: گفتمان فرهنگی مهم‌ترین اصل است که مبتنی بر انسجام، تنوع، عقلانیت و دیانت فرهنگی است. همچنین ما برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه وظیفه اصلی سیاستگذاری، حمایت و نظارت را قائل هستیم و معتقدیم که همه مسئولیت‌های اجرایی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه باید به این صنوف تخصصی واگذار شود و این حرکت مستمر و دائمی خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: این جهت‌گیری‌ها اخیراً شتاب بیشتری گرفته و به تدریج در طول برنامه ششم و همزمان برنامه استراتژیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اجرایی می‌کنیم انجام خواهد شد تا کلیه امور اجرایی در همه حوزه‌های فرهنگی و هنری واگذار شود. چراکه این شرایط بالندگی و خلاقیت و پویایی را به دنبال خواهد داشت. اصحاب هنر صاحب‌صلاحیت‌ترین قشر برای پیگیری امور خود هستند. قدم‌هایی را برداشته‌ایم تا بخش زیادی از فرآیند نظارت، صدور مجوز و تعاملات به سازمان‌ها و اصناف فرهنگی و هنری واگذار شود.

صالحی‌امیری ادامه داد: در اولین قدم برای این موضوع ما اواخر سال گذشته صندوق هنر را به اهلش واگذار کردیم و روسای خانه‌های موسیقی، سینما و تئاتر عضو هیات مدیره این صندوق شدند و به زودی اصحاب نشرو رسانه هم به آن اضافه خواهند شد تا ماهیت صندوق هنر با حمایت ما ادامه پیدا کند اما مدیریت با خود اهالی فرهنگ و هنر خواهد بود. برای سال 96 بودجه صندوق هنر افزایش یافته چراکه به تقویت امنیت شغلی و معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر معتقدیم.

او ادامه داد: امنیت شغلی در کنار منزلت اهل هنر وعده دولت بود و امروز اصحاب فرهنگ و هنر با دولت آشتی کرده‌اند و زبان مشترکی با هم دارند. دولت گوش شنوایی برای شنیدن نقد دارد چراکه معتقد است نقد سازنده به توسعه کمک خواهد کرد.

صالحی‌امیری همچنین با بیان اینکه توجه به پیشکسوتان فرهنگ و هنر جزو اهداف اساسی قرار دارد، گفت: با حمایت سازمان برنامه و بودجه راه‌اندازی موسسه پیشکسوتان و کانون هنرمندان تصویب شد تا گامی در راستای توجه به بزرگان حوزه فرهنگ و هنر باشد. چراکه اگر امروز جوان‌ها می‌درخشند به خاطر وجود این ریشه‌هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین یادآور شد: سیاست ما واگذاری همه امور فرهنگ و هنر به اهل آن تا پایان برنامه ششم توسعه است.

صالحی‌امیری با تاکید بر اینکه ما نیازمند تولید و مصرف فرهنگی هستیم تا سرانه مصرف فرهنگی را افزایش دهیم گفت: راه نجات کشور از ‌آسیب‌های اجتماعی همانطور که رهبر انقلاب هم به آن اشاره کردند افزایش مصرف فرهنگی در جامعه است. باید به این باور برسیم که سرمایه‌گذاری فرهنگی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و بنا داریم این سیاست را جلسه‌ای که با رهبر انقلاب خواهیم داشت ارائه کنیم و بگوییم که سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، کتاب، قرآن و مسجد و همه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تضمین می کند که در صورت توجه دولت برای افزایش منابع و سرمایه‌گذاری بیشتر تولید محتوای فرهنگی را افزایش دهند تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم و شاهد روزی باشیم که اعتیاد و فقر و حاشیه‌نشینی در سایه این مصرف فرهنگی از کشور رخت بربندد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز