خبرگزاری کار ایران

هم‌اندیشی شاعران و نویسندگان کشورهای عضو اکو در شهرآفتاب

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۶۷۸

ادیبان و فرهیختگان کشورهای منطقه اکو؛ بیستم اردیبهشت ماه به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌روند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی حجازی (روابط عمومی موسسه اکو) از برگزاری نشست هم‌اندیشی شاعران و نویسندگان کشورهای عضو اکو باحضور ادیبان، فرهیختگان و شخصیت‌های سیاسی، در حاشیه سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، خبر داد.

حجازی اعلام کرد: در این رویداد فرهنگی که با عنوان نشست هم‌اندیشی شاعران و نویسندگان کشورهای عضو اکو با هدف ایجاد تعامل فرهنگی در سطح منطقه برگزار می‌شود، مواردی همچون راهکارهای تقویت ارتباط علمی و فرهنگی میان شاعران و نویسندگان کشورهای عضو، پرهیز از تولید مطالب تکراری و انجام پژوهش های موازی، آسیب‌شناسی و ارائه راهکار جهت حل مشکلات در حوزه فرهنگ و ادب، ارائه دیدگاه‌های صاحب‌نظران، استادان و منتقدان، جهت‌گیری آثار و دستاوردهای پژوهشی و تحقیقی به سوی نوآوری در مفاهیم و ایجاد بستری مناسب برای شناسایی و معرفی نویسندگان و شاعران منطقه اکو بررسی خواهد شد.

سخنگوی موسسه فرهنگی اکو با بیان این مطلب که کشورهای عضو اکو امسال با ۲۶ عنوان کتاب در بخش ناشران خارجی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند، افزود: علاوه بر عرضه کتب و نشریات منتشر شده توسط موسسه فرهنگی اکو، کشورهای عضو اکو با برگزاری نشست تخصصی در حاشیه این نمایشگاه، به تبادل فرهنگی برای تمرکز بیشتر و توسعه فعالیت‌های مرتبط در حوزه کتاب خواهند پرداخت.

حجازی در ادامه گفت: محمدمهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو، نعمت‌الله امام‌زاده سفیر جمهوری تاجیکستان، آصف علی‌خان درانی سفیر جمهوری پاکستان، بنیاد حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان، محمدسرور رجایی ادیب و شاعر از کشور افغانستان، شهریار ادیب و شاعر از کشور پاکستان، غلامرضا اعوانی و حسن انوشه از کشور ایران سخنرانان این نشست خواهند بود.

نشست هم‌اندیشی شاعران و نویسندگان کشورهای عضو اکو، روز چهارشنبه بیستم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۴ در سالن ملل، تالار گفتگو در سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار خواهد شد.

موسسه فرهنگى اکو یک نهاد بین‌المللى و مقر اصلى آن در تهران است و با هدف تحکیم قرابت‌هاى فرهنگى، هنرى، پژوهشى، ادبی و ایجاد پیوندهاى معنوى و روابط دوستانه میان ملل کشورهاى عضو اکو از سال ١٩٩٥ فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز