خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات در جمع خبرنگاران:

انتخاب محور اقتصاد برای آخرین مناظره عمدی بود/یکی از نامزدها در دو محور شکایت خود را ارایه داده‌است

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۶۲۰

قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: مسئله اقتصاد اصلی‌ترین دغدغه و مطالبه مردم است به همین خاطر نزدیک‌ترین جمعه به انتخابات را با موضوع اقتصادی درنظر گرفتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احسان قاضی‌زاده هاشمی (رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات) صبح امروز (یکشنبه 17 اردیبهشت ماه) در حاشیه بازدید از سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ارزیابی روند برگزاری مناظره‌های دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: به حول قوه الهی به خواست مردم و علی‌رغم برخی تقاضا قبل از برگزاری مناظرات که این برنامه‌ها ضبط شده باشند و یا در تعداد  محدودتر و فاصله زمانی کمتر، تاکنون دو مناظره زنده را در دو جمعه برگزار کرده‌ایم. یک هفته نیز برای مناظره بعدی فاصله انداخته شده تا فرصت مناسب برای تفکر و تصمیم‌گیری مردم وجود داشته باشد.

وی افزود: همچنین سعی شده این مناظرات در بهترین ساعت اطلاع‌رسانی و جذب بیشترین مخاطب برنامه‌ریزی شود. به همین دلیل ساعت میانی روز جمعه انتخاب شده تا مخاطبان بیشتری از مناظره‌ها استفاده کنند. تا امروز دو مناظره برگزار شده و یک مناظره با موضوع اقتصادی باقی مانده است. در هر صورت مسئله اقتصادی اصلی‌ترین دغدغه و مطالبه مردم است و به همین خاطر نزدیک‌ترین جمعه به انتخابات را با موضوع اقتصادی درنظر گرفتیم.

رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات درباره روند نظارت بر این مناظره‌ها نیز اظهار داشت: قبل از هر دو مناظره جلساتی با نامزدها داشتیم و هم به صورت حضوری و مکتوب قوانین مربوط به تبلیغات را با آنها در میان گذاشتیم. همچنین اطلاعیه ستاد انتخابات قبل از هر مناظره قرائت می‌شود تا با برنامه‌ریزی نظم جلسات مناظره و عدالت در آنها رعایت شود. اعضای کمیسیون تبلیغات نیز در حین برگزاری تمامی مناظره‌ها در صداوسیما حضور دارند و فرآیند مناظره را نظارت می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: همانطور که دیدید در مناظره دوم مابه‌التفاوت زمانی کاندیداها در مناظره اول محاسبه و اجرا شد. می‌خواهیم فضایی آماده کنیم تا همه با کمال برادری خود دیدگاه‌ها و برنامه‌هایشان را معرفی و مصرف کنند. براساس آیین‌نامه مصوب شده هر نامزد 555 دقیقه علاوه بر مناظره‌ها در تلویزیون؛ 550 دقیقه هم در رادیو برنامه دارد.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا پس از مناظره دوم شکایتی از سوی نامزدها مطرح شده است یا خیر گفت: پس از مناظره دوم یک شکایت ازیک نامزد داشتیم که به دست کمیسیون رسیده است. این شکایت دو محور را شامل می‌شود که اجازه بدهید بعدتر در موردش صحبت کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی درباره بازدید از نمایشگاه کتاب نیز گفت: اولین بار است که به شهر آفتاب می‌آیم و سال گذشته توفیق حضور در نمایشگاه را نداشتم. نمایشگاه کتاب یک رویداد بزرگ فرهنگی در کشور ماست که هیچ جشنواره فرهنگی – هنری دیگری به پای آن نمی‌رسد. بازدیدها و خریدهای گسترده از نمایشگاه؛ عظمت آن را نشان می‌دهد و امیدواریم با برگزاری شایسته این رویداد فرهنگی تاثیر آن را در فرهنگ عمومی کشور نیز ببینیم و کتاب و کتابخوانی در کشور رواج بیشتری پیدا کند.

 افزود: هرچه هست به نظر می‌رسد به‌رغم همه مشکلات مردم همچنان به کتاب اقبال دارند و شاهد حضور گسترده آنها در نمایشگاه کتاب هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز