خبرگزاری کار ایران

رشد 80 درصدی تولیدات موسیقی در دولت یازدهم/دفتر موسیقی گزارش عملکردش را منتشر کرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۲۳۷

دفتر موسیقی متن کوتاهی را به عنوان گزارش عملکرد 8 سال اخیرش منتشر کرد که نشان می‌دهد تولیدات موسیقی از سال پایانی دولت دهم با مجموع 486 اثر به رقم 828 در سال آخر دولت یازدهم رسیده و رشدی حدود 80 درصد داشته است.

به گزارش ایلنا، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گزارش عملکرد خود؛ جدولی را منتشر کرده که در آن آمار تعداد مجوزهای صادر شده این دفتر برای"آلبوم‌های موسیقی"، "تک آهنگ‌ها"، "نماهنگ‌ها"، "کتاب گویا" و "جشنواره‌ها" از سال 1388 تا سال 1395 گنجانده شده است.

سال

آلبوم موسیقی

تک آهنگ

نماهنگ

کتاب گویا

جشنواره ها

1388

294

---

---

---

9

1389

452

---

---

---

6

1390

478

---

24

---

4

1391

418

---

34

34

3

1392

431

---

39

61

4

1393

427

9

57

53

5

1394

537

99

111

81

9

1395

485

371

133

117

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   البته در این گزارش هیچ اشاره‌ای به تعداد لغو کنسرت‌ها، عملکرد دفتر موسیقی در مذاکراتش با اداره اماکن نیروی انتظامی، نحوی نظارت بر هزینه‌های اجاره سالن‌های کنسرت، تلاش‌های دفتر موسیقی برای حل مسئله موزیسین‌های ممنوع الکار، نحوی پیگیری ماجرای بسیار پیچیده کپی رایت در ایران و بسیاری موارد دیگر نشده است.

دفتر موسیقی در این گزارش آورده است: "از آنجا که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنها متولی سیاست‌گذاری‌های کلان حوزه موسیقی کشور است، در طی سال‌های اخیر تلاش کرده است تا ضمن تأمین خواسته‌های شایسته‌ فعالان و مراجعین این حوزه و برگزاری جشنواره‌های تخصصی؛ در مسیر ارتقاء کیفی آثار تولید شده‌ موسیقایی، گام‌های مؤثری بردارد.

این دفتر با بهره‌مندی از ظرفیت‌های کارشناسی و آراء صاحبنظران، توانسته است ضمن تسهیل و تسریع در روند امور و ارتقاء ثمربخشی واحدهای مرتبط ضمن افزایش صدور مجوز تک آهنگ ها، نماهنگ ها، کتاب گویا و آلبوم‌های موسیقایی؛ نظارت مؤثر و هدایت کیفی خود را در جریان تولید و عرضه‌ آثار موسیقایی، معمول نماید.

این مهم در سایه‌ تدوین شیوه‌نامه‌های راهگشای صدور مجوزهای مربوطه، صیانت از حقوق هنرمندان و مؤسسات ذینفع و حمایت از تشکل‌های صنفی و مشارکت دهی بخش خصوصی و به ویژه نظارت دقیق کارشناسی در بررسی آثار ـ بالاخص در حوزه‌ کلام و محتوای تولیدات ـ در عین رشد کمّی مجوزهای صادره، از اهّم رویکردهای این دفتر به منظور ارتقاء کیفی آثار ارائه شده و رشد سلیقه و ذوق موسیقایی مخاطبان بوده است.

آنچه در این گزارش آمده، بازتاب آماری این اهتمام و گزارش کمّی رویکردهای مسئولیتی این دفتر، در بازه‌ی زمانی سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۵ هـ .ش است.

شایان ذکر است در دو حوزه اجرای صحنه ای و دفعات اجراها بدلیل روند تکمیل گزارشات استانی، آمار دقیق متعاقبا اعلام خواهد شد."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز