خبرگزاری کار ایران

روایت‌هایی دوباره از «دون کیشوت»، «ایلیاد» و «اودیسه»

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۹۹۵

سه جلد از مجموعه «قصه‌های مشهور جهان نشر نخستین منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سه رمان «دون کیشوت»، «ایلیاد» و «اودیسه» از مجموعه «قصه‌های مشهور جهان» توسط نشر نخستین منتشر شده است.

دون کیشوت

کتاب «دون کیشوت» اثر داستانی معروف میگل دِ سروانتس این‌بار با اندکی دخل وتصرف به قلم مارتین جنکینز و تصویرگری کریس ریدل روایت شده است. این دو پیش‌تر در چاپ کتاب «سفرهای گالیور» در سال ۲۰۰۵ موفقیت‌هایی به دست آورند و در سال ۲۰۰۹ نیز با همکاری مجدد ضمن عصاره و خطوط اصلی ماجراها و داستان‌های متن سروانتس «دون کیشوت» را هم روانه بازار کردند.

کریس ریدل جوایزی همچون جایزه یونسکو و جایزه مشهور کیت گرینوی که بالاترین جایزه تصویرگری در انگلستان محسوب می‌شود را در کارنامه خود دارد.

پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «دون کیشون» شاهکار ادبیات جهان، اثر میگل دِ سِروانتس ۱۵۴۷-۱۶۱۶ نویسنده اسپانیایی، احتمالا بین سال‌های ۱۵۹۸ و ۱۶۰۴ نوشته شد و در سال ۱۶۰۵ در مادرید انتشار یافت. ده سال بعد، یعنی در سال ۱۶۱۵ هم قسمت دومی از این اثر منتشر شد. این کتاب پرآوازه که آن را اولین رمان مدرن در ادبیات غرب خوانده‌اند، بر آثار ادبی و هنری پس از خود تأثیر چشمگیر گذاشت و فیلم، سریال، نمایشنامه و آثار موسیقی و نقاشی متعددی براساس آن ساخته شده است»

کتاب «دون کیشوت» در ۱۹۲ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان توسط نشر نخستین منتشر شده است.

ایلیاد و اودیسه

«ایلیاد» و «اودیسه» معروف  هومر در این کتاب‌ها با قلم روزماری ساتکلیف و جین ورنر واتسون و با تصویرگری آلن لی منتشر شده‌اند.

ترجمه شهاب‌ادلین عباسی هم بر اساس دو چاپ مشهور و معتبر از «ایلیاد» و «اودیسه» صورت گرفته است.

روزماری ساتکلیف دریافت مدال کارنگی و جایزه هورن بوک و نیز نایب برنده جایزه هانس کریستین اندرسون را در کارنامه خود دارد. آلن لی، تصویرگر کتاب‌ هم جوایزی مثل جان هاو، طراحی مفهومی فیلم‌های سینمایی معروف «ارباب حلقه‌ها» را در کارنامه خود داشت وهمچنین برای تصویرگری کتاب ایلیاد و اودیسه، مدال پرافتخار کیت گرینوی را دریافت کرد.

پشت جلد این دو کتاب می‌خوانیم: «ایلیاد» و «اودیسه» اثر هومر، شاعر و قصه‌گوی بزرگ یونان باستان، از مشهورترین شاهکارهای جهان به شمار می‌روند. این دو منظومه پرآوازه، گذشته از شرح‌ ماجراها و وقایع‌ گذشته، تصویری هیجان‌انگیز از افسانه‌ها، اساطیر و زندگی مردمان قدیم پیش روی ما می‌گذارند. «ایلیاد» و «اودیسه» تأثیر فراوانی در هنر و ادبیات غرب داشته‌اند و ماجراهای آن‌ها، هنوز هم در واژگان فرهنگ معاصر حضور دارند، از جمله اصطلاحاتی مانند اسب تروا یا اسب تروجان، که در دنیای برنامه‌های رایانه‌ای به کار می‌روند یا اصطلاح معروف پاشنه آشیل که در داستان آخیلس (آشیل) در «ایلیاد» است.

دو کتاب «ایلیاد» و «اودیسه» هر کدام در ۱۲۰ صفحه مصور با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و با قیمت ۲۵هزار تومان توسط نشر نخستین منتشر شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز